L’Ajuntament d’Ontinyent, a través de la Regidoria d’Agricultura, integrada dins de l’àrea de Sostenibilitat, ha posat en marxa l’Escola de Natura d’Ontinyent, un nou projecte de sensibilització mediambiental dirigit a xiquets, xiquetes i joves d’entre 8 i 14 anys, que té com a objectiu apropar-los a la natura i fomentar el respecte i la protecció del medi ambient. L’Escola de Natura d’Ontinyent es desenvolupa a la Casa del Delme amb la col·laboració de Kyrios Educació i naix amb la voluntat de donar a conéixer els espais naturals del municipi, així com de promoure una relació més directa i conscient dels més joves amb l’entorn que els envolta, mitjançant activitats educatives i participatives.
La regidora coordinadora de la Casa del Delme, Sayo Gandia, ha destacat que “és la primera escola de natura que es posa en marxa a Ontinyent i amb ella volem que els xiquets i xiquetes estiguen més a prop de la natura, la coneguen, l’estimen i aprenguen a protegir-la”. En aquest sentit, Gandia ha remarcat la importància “d’oferir espais educatius fora de l’aula que connecten la infància i la joventut amb l’entorn natural local i els seus valors ambientals”. Les sessions de l’Escola de Natura es realitzaran els divendres, de febrer a juny, en horari de 17.30 a 19.00 hores. El programa inclou activitats tant a la Casa del Delme com a l’exterior, amb eixides al llit del riu, zones d’horta, parcs urbans i altres espais naturals del terme municipal, amb l’objectiu de conéixer de primera mà la biodiversitat i els recursos naturals d’Ontinyent.
L’activitat és gratuïta, tot i que compta amb aforament limitat. El programa va començar el passat divendres 6 de febrer amb totes les places ofertades cobertes, fet que posa de manifest la bona acollida de la iniciativa per part de les famílies del municipi. En aquesta primera jornada es va dur a terme una xicoteta presentació adreçada als pares i mares, en la qual es van explicar els objectius i el funcionament de l’Escola de Natura. Posteriorment, els xiquets i xiquetes participants van omplir una fitxa inicial abans de donar inici a les activitats, que en aquesta primera sessió es van desenvolupar a la pròpia Casa del Delme.