L’Ajuntament d’Ontinyent ha iniciat l’execució de diverses obres de millora i modernització dels polígons industrials del Pla, l’Altet i Sant Vicent. Es tracta d’una actiació finançada en part amb una subvenció de 760.000 euros de l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), que sumada a l’aportació municipal, suposa una inversió global de prop de 850.000 euros. 

El regidor de Territori, Óscar Borrell, destacava que estes obres “suposen un pas més en l’aposta del govern municipal pel desenvolupament econòmic i la millora de les infraestructures industrials, una línia d’acció que ja ha suposat la inversió de quasi 10 milions d’euros als nostres polígons en els últims anys”. En concret, l’obra de millora i modernització del polígon del Pla està sent executada per l’empresa Pavasal per un import de 299.758,34 euros (IVA inclòs). L’actuació Inclou la repavimentació del camí de la Font Santa per millorar els accessos, així com la repavimentació del Camí Fondo per accedir a la part urbana del polígon. Igualment, s’actuarà en la zona verda adjunta al supermercat “Aldi”. 

Al polígon de Sant Vicent l’empresa adjudicatària també és Pavasal, amb un pressupost de 266.526 euros (IVA inclòs). En aquest cas l’actuació inclou la prolongació de la via ciclopeatonal des del nou pont del Camí Vell de Xàtiva fins a l’avinguda de València, creant un circuit que permeta als treballadors i visitants desplaçar-se a peu o en bicicleta dins del polígon, connectant zones com la corba del Salvador i l’antiga OTK. També es milloraran els accessos al camí de servei que condueix a l’ermita de Sant Vicent.

Finalment, l’actuació prevista al polígon de l’Altet s’ha adjudicat a l’empresa Parkinsonia per un import de 277.166 euros (IVA inclòs).Esta actuació permetrà millorar la xarxa hidràulica mitjançant el canvi de les bombes d’autopropulsió d’aigua potable. A més, es renovarà el paviment, es plantarà nova vegetació i s’actualitzarà la senyalització de les naus, aspectes que fins ara no estaven coberts. 

Igualment, hi ha una sèrie d’actuacions comunes als tres polígons, com la substitució de les lluminàries de vapor de sodi per tecnologia LED, que permetrà un major control del consum energètic i una millor eficiència, amb un important estalvi energètic. A més, s’instal·laran fonts d’aigua per posar-les a disposició de les persones usuàries dels polígons. En paraules d’Óscar Borrell, “invertir en polígons és invertir en ocupació, competitivitat i futur per a Ontinyent, una ciutat que com diu sempre el nostre alcalde té un ADN industrial, al que hem de destinar els esforços a l’igual que els municipis de costa destinen a les seus platges”, concloïa.