La nova distribució i reforma de la planta baixa de l’edifici central de l’Ajuntament d'Ontinyent, conegut com la “Casa Compte”, compleix sis mesos de funcionament amb un balanç altament positiu. Tant personal municipal com ciutadania valoren favorablement l’actuació, que ha comportat una important remodelació que ha suposat una inversió de 390.000 euros dins del pla municipal de modernització d’equipaments i serveis públics.
El regidor de Govern Obert, Juan Pablo Úbeda, explicava que “en un moment en què moltes entitats bancàries opten per reduir personal, tancar oficines i derivar la gestió cap a canals digitals automàtics, Ontinyent ha decidit seguir el camí contrari: modernitzar-se sí, però posant les persones al centre, i reforçant l’atenció presencial com a pilar del servei públic”. Úbeda destacava en aquest sentit que “aquest espai no és només més bonic o tecnològic, és més funcional i respectuós amb el temps i les necessitats de les persones. Ara l’atenció és més ràpida, més còmoda i més eficient. No volíem només digitalitzar, sinó fer-ho de manera que millore l’experiència de la ciutadania”.
El nou disseny incorpora una àrea d’atenció individualitzada amb punts personalitzats, sistema electrònic de torns i una zona d’espera equipada amb seients, on abans les persones havien de fer cua dempeus. També s’ha millorat l’accessibilitat amb una nova porta automàtica de vidre, s’ha renovat la climatització, el mobiliari i la il·luminació, i s’ha reordenat l’espai amb armaris tancats que substitueixen les antigues estanteries obertes. Altre dels aspectes destacats és la formació específica del personal d’atenció ciutadana, que ara està preparat per intentar resoldre la major part de gestions en una sola visita. La reforma forma part d’un pla de millora global de serveis i tecnologia municipal, amb una inversió superior al mig milió d’euros, que ha inclòs també la implantació d’una nova plataforma informàtica de gestió comptable, entre altres actuacions.