El Centre Terapèutic Inclou-TEA està més prop de ser una realitat. Hui dijous tenia lloc la presentació de les noves instal·lacions que ocuparan 400 metres quadrats en un baix en el barri de Sant Rafael que anteriorment va ser la Llar del jubilat.
Tal com donava a conéixer l'alcalde, s'espera que en un parell de setmanes les obres isquen a licitació, per la qual cosa una vegada s'inicie el procés, en dos o tres mesos puguen ser adjudicades, de manera que les obres encara podrien començar enguany. El termini d'execució és de 7 mesos, la qual cosa portava al primer edil d'Ontinyent a expressar el seu desig que l'any 2026 per estes dates es puga ja realitzar una visita a les noves instal·lacions.
L'equip redactor del projecte és el format per Vicente Vidal i Beatriz Vidal com a arquitectes i Javier Sanchis com a enginyers. Beatriz Vidal destacava que el projecte ha suposat la creació d'este centre a partir d'unes instal·lacions que estaven diàfanes. El projecte s'ajusta a la normativa actual i ha arreplegat també les peticions i propostes de Inclou-TEA, entitat promotora. Així, les sales multis usos es poden unir a través de panells mòbils, per a adaptar les instal·lacions a les necessitats de cada moment o activitat.
La vicepresidenta primera de la Diputació, Natalia Enguix, destacava l'ajuda de l'ens provincial per a la consecució d'este projecte i ressaltava també "la posició estratègica d'Ens Uneix" actualment, amb projectes com este per a aconseguir "que Ontinyent i la comarca" siguen més fortes, al mateix temps que també defensava la necessitat d'acostar la Diputació als pobles i aportar inversions per a retindre a la població en les seues localitats i lluitar contra la despoblació.
En nom d'Inclou-TEA, Mª Carmen Eulalia i Miguel Ángel Llavero mostraven l'agraïment de l'entitat a totes les entitats i persones implicades a aconseguir que este projecte prompte siga una realitat. Un projecte en el qual van començar a treballar en 2020, juntament amb l'Ajuntament i que després d'anys de treball i gestions, ara es veu concretat.
L'alcalde d'Ontinyent, Jorge Rodríguez, destacava "la il·lusió" mostrada per les famílies que formen Inclou-TEA com a "motor" d'este projecte que va començar fa cinc anys, quan el consistori va oferir a l'associació que triara a l'equip tècnic per a redactar el projecte, amb un resultat del qual el primer edil destacava que seran unes instal·lacions "acollidores", un centre pioner a les comarques centrals en les quals s'oferiran diferents activitats, com a taller ocupacional, fisioteràpia, logopedia, psicologia, tallers de cuina, pedagogia terapèutica, etc. L'alcalde també recordava l'esforç inversor realitzat pel consistori en material social. En este cas, amb l'adquisició de l'antiga Llar del Jubilat en Sant Rafael, per 300.000 euros, un baix amb dos parts ben diferenciades, la primera de les quals es va cedir a AFAO després d'una inversió de 480.000 euros i la segona que ara serà convertida en el Centre Terapèutic d'Inclou-TEA. Tot això demostra, ressaltava Jorge Rodríguez, "la clara vocació social" del govern d'Ontinyent.