Ontinyent Medieval amplia enguany el seu espai expositiu, que reunirà més d'un centenar de llocs de venda, tal com explicava la regidora de Festes, Àngels Muñoz. Enguany l'activitat començarà amb una cercavila a les 19:30 hores, i a les 20:00 Máximo Pérez serà l'encarregat del pregó. Com a novetat, enguany es podran escoltar "Albaes" durant la inauguració, a càrrec de "Va de cant". Àngels Muñoz destacava que serà la primera edició d'Ontinyent Medieval després d'obtindre la Declaració de Festes d'Interés Turístic Internacional. Per això, han augmentat els llocs de venda i l'espai expositiu. Concretament, si en anys anteriors els llocs de venda de la plaça de Baix estaven situats fins a les escalinates, enguany s'ampliarà l'espai en direcció cap al Pont Vell.
Durant tot el cap de setmana se succeiran els espectacles, tant fixos com itinerants, així com les actuacions musicals a càrrec dels grups ontinyentins de música tradicional. També hi haurà jocs, atraccions per als més xicotets, mostres d'oficis antics i el soc àrab.
El president de la Societat de Festers, Ricardo Calabuig, explicava que el programa d'actes del Mig Any mantindrà l'estructura d'anys anteriors, amb una desfilada que acabarà a l'altura de la placeta Latonda.
El primer edil, per part seua, destacava la simbiosi que s'ha aconseguit entre Mig Any i Ontinyent Medieval per a oferir un cap de setmana que és "una oportunitat" per a gaudir d'un intens cap de setmana. El primer edil feia una crida a la ciutadania d'Ontinyent i altres localitats perquè s'acosten a la plaça Major, que serà "l'epicentre" d'Ontinyent Medieval. Jorge Rodríguez també destacava que donat que enguany és el primer després del reconeixement com a Festes d'Interés Turístic Internacional, s'ha fet "el màxim esforç" per a tindre un gran mercat, amb l'oferta més àmplia possible.