La Societat de Festers i l’empresa Tecnocrisa han ampliat el seu acord de col·laboració per a potenciar el concurs d’Esquadres Especials de les Festes de Moros i Cristians d'Ontinyent.
A partir d’ara, el guardó principal passarà a denominar-se Premi “Pintor Carlets” al millor vestuari especial i estarà dotat amb 1.000 euros per cada bàndol, tant el cristià com el moro, substituint els antics premis de menor quantia i reforçant així el reconeixement a la qualitat i l’esforç de les esquadres.
Podran participar en el concurs totes les esquadres especials presentades per les comparses dels bàndols de la creu i de la mitja lluna, excepte les quatre comparses de càrrec —Capitanies i Ambaixades—, que quedaran fora de competició.
A més, el jurat apostarà especialment per indumentàries originals, amb una curada actuació per part de tota l’esquadra. Es valoraran aspectes com l’originalitat i l’elegància, elements que contribueixen a enriquir l’espectacle i el caràcter artístic de la Entrada.
Amb aquest patrocini, Tecnocrisa, empresa especialitzada en instal·lacions elèctriques i climatització, fa possible dotar econòmicament el concurs i fomentar la diversificació de les indumentàries i el colorit de les desfilades, tant en la vesprada com en la nit.
Aquesta iniciativa consolida el Premi “Pintor Carlets” com un referent dins de les Festes de Moros i Cristians d'Ontinyent, afavorint la creativitat, la posada en escena i el treball col·lectiu de les esquadres especials.