Ontinyent ha viscut aquest dimecres 21 de maig una jornada “emocionant i històrica” amb la recepció oficial de les obres de reforma i ampliació del CEIP Martínez Valls, una actuació que ha suposat una inversió de 3 milions d’euros a càrrec del Pla Edificant, dins dels 50 milions d’euros que s’estan invertint als diferents centres de la ciutat, amb fons de la Generalitat Valenciana i execució per part de l’Ajuntament d’Ontinyent.
L’alcalde de la ciutat, Jorge Rodríguez, que visitava el centre junt als regidors de Territori i Educació i la direcció i el claustre del centre, subratllava la importància d’aquesta fita, destacant que “és una obra de més de 3 milions d'euros que ha suposat un autèntic canvi en tot el centre, tant pel que fa a la creació de dues noves aules d'infantil i la millora de tota la part del pavelló infantil com a la creació d'un gimnàs que no existia al centre entre altres coses. Hem sabut gestionar amb eficàcia una situació delicada, reprenent unes obres que altres municipis encara estan intentant reactivar, i que ací hui estem recepcionant”. Cal recordar que la intervenció s’ha pogut culminar gràcies a les gestions municipals i a la cessió del contracte amb una nova empresa, ATG Desarrollos, després de l’abandonament de les obres per part de l’antiga adjudicatària Vainsa, situació que va afectar una dotzena de projectes a la Comunitat Valenciana.
El director del centre, Rafa Alonso, destacava que la visita a les noves instal·lacions “ha estat molt emotiva i molt emocionant, perquè hi havia membres del claustre que no havien estat i s'han quedat molt sorpresos amb el que han vist. Estem molt agraïts per tot l'esforç que s'ha fet des de l'ajuntament i des de l'empresa perquè efectivament les obres pogueren concloure, perquè la veritat és que ha estat un procés complicat i hem hagut de superar molts entrebancs i ara quan veus el resultat, sentim una gran satisfacció i agraiment perquè s’ha treballat de valent per a aconseguir-ho”, remarcava.
Per la seua banda, el regidor de Territori, Òscar Borrell, mostrava la seua satisfacció per haver arribat al final d’un projecte llargament esperat per la comunitat educativa, incidint en què “és un dia molt emotiu. Hem treballat intensament per tal que aquestes obres no només es finalitzaren, sinó que ho feren amb les garanties i qualitat que mereix un centre com aquest. Són 3 milions d’euros d’inversió, però més enllà de la xifra, parlem d’un projecte que millora la vida de la comunitat escolar i que reforça l’aposta d’Ontinyent per l’educació”.
Borrell explicava que durant tot el procés s’ha mantingut un seguiment constant de les obres, en coordinació amb el consell escolar i l’equip directiu del centre. L’Ajuntament ja ha estat negociant amb la Generalitat Valenciana per dotar el nou edifici amb línies de telecomunicacions, equipament informàtic i mobiliari nou, evitant així el trasllat del material antic dels mòduls prefabricats. El regidor apuntava també que el pròxim 8 de setembre, dia d’inici del curs escolar 2025-2026, l’alumnat del CEIP Martínez Valls començarà les classes en el nou centre, i els mòduls prefabricats que han ocupat fins ara quedaran disponibles per a acollir temporalment l’alumnat del CEIP Vicent Gironès mentre duren les seues pròximes obres de reforma.
l’obra ha inclòs l’ampliació de l’edifici per a aules d’infantil, la creació d’un gimnàs cobert, nous patis amb zones d’ombra i una renovació integral de les instal·lacions elèctriques, sistemes de ventilació amb filtres anticovid, calefacció, millora de fusteries i aïllaments, així com espais polivalents per a activitats didàctiques. També s’han realitzat actuacions específiques per millorar l’accessibilitat, com ara banys adaptats, baranes renovades i millor il·luminació.