L’Ajuntament d’Ontinyent, mitjançant la regidoria de Transports, reclamarà a ADIF (Administrador d'Infraestructures Ferroviàries) que incloga l’estació de tren de la ciutat en el llistat d’aquelles que ofereixen el seu servei gratuït “ADIF Acerca” d'atenció i assistència a persones amb discapacitat o mobilitat reduïda. 

El regidor de Transports, Jordi Vallés, explicava que “hem conegut que han hagut casos de persones amb diversitat funcional que han tingut dificultats per accedir al tren. Com sabem, i tal com exposa el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible en la seua pròpia pàgina web, l'accessibilitat a les estacions i als serveis ferroviaris que es presten en elles depenen enterament d'ADIF, entitat pública empresarial adscrita al propi Ministeri. Per això, en constatar que l’estació d’Ontinyent no està inclosa en aquest servei, anem a reclamar formalment que es corregisca esta circumstància i que es preste també el servei ací”. 

Tal com s’exposa a la web de RENFE, “Adif Acerca” és un servei especialitzat que pot orientar, informar i assistir en l'accés i trànsit per les estacions, així com en la pujada i baixada dels trens. Poden sol·licitar el servei d'assistència persones amb discapacitat o mobilitat reduïda per als seus viatges en qualsevol canal de venda de bitllets de Renfe, en la web d’Avlo durant el procés de compra i en l'app Servei d'Assistència. A Espanya hi ha 70 estacions on es presta aquest servei de forma permanent, amb sol·licitud fins a 30 minuts abans de l'eixida del tren. A més a més, hi ha altres 76 on es presta el servei de forma puntual amb sol·licitud fins a 12 hores abans de l'eixida del tren. 

Per altra banda, des del consistori també es reclama “celeritat” en l’adaptació dels vagons dels trens de mitja distància, en els que ADIF ha anunciat que està treballant al marc de la renovació de la flota, “cosa que de segur evitaria molts dels problemes”, apunta Jordi Vallés.