L'Ajuntament d’Ontinyent ha gestionant la renovació dels drets sobre la marca “Meló d’Or” a l’àmbit de la Unió Europea (UE) durant els propers 10 anys. En concret, el consistori va a assumir els costos de la certificació davant l’Oficina de Propietat Intel·lectual de la UE (EUIPO), que permet mantindre la vigència dels drets sobre la marca als 27 països comunitaris.
La regidora d’Agricultura, Sayo Gandía, explicava que “dins el suport i impuls que venim donant des de l’Ajuntament al Meló d’Or d’Ontinyent, i després de la bona noticia que ha estat la inclusió per part del Ministeri del Meló d’Or al llistat de Varietats de Conservació d’Espanya, ha arribat l’hora de renovar la marca a nivell europeu. Esta renovació, que hem fet per a un període de 10 anys, és un altre pas per contribuir a la salvaguarda dels drets dels agricultors que ho cultiven i de garantir que ningú faça un ús inadequat de la marca, ja que l’Ajuntament com a propietari de la marca podrà realitzar les pertinents tasques de protecció”, manifestava.
Cal destacar que des de 2012 el “Meló d’Or” va estar registrat com a marca a l’Oficina d’Harmonització del Mercat Interior (OAMI) de la UE, entitat que des de 2016 ha passat a dir-se Oficina de Propietat Intel·lectual de la UE (EUIPO) entitat encarregada de és gestionar les marques de la UE i els dibuixos i models comunitaris registrats. Al registre es renovaran els drets per als codis ES-31 (Melons); ES-35 (serveis de gestió de negocis i representacions comercials; publicitat; importació i exportació de melons; serveis de venda de melons al menor i major i comerços i per xarxes mundials d'informàtica; així com distribució de mostres comercials o exposicions amb fins comercials i publicitaris) i ES-39 (serveis de transport, embalatge i emmagatzemament de melons).