
Els dies grans de les Festes de Moros i Cristians d'Ontinyent han arrancat amb l'Entrada de Bandes i la posterior interpretació de la marxa mora "Chimo" a càrrec de totes les bandes participants i amb la direcció de Carmen Mas Arocas. Es tracta d'un acte, el de la interpretació conjunta de "Chimo" que per a ontinyentins i visitants deixa moments molt emotius. Enguany, el primer després de consecució de la la declaració de Festes d'Interés Turístic Internacional, les mirades encara estaven més centrades en un acte característic de les Festes d'Ontinyent.
Carmen Mas Arocas ha aconseguit transmetre passió i sentiment als músics i això s'ha reflectit en una interpretació emotiva i que el públic ha seguit al ritme d'una marxa mora que ja s'ha fet universal.
Abans de la interpretació de "Chimo" s'han donat a conéixer els premis del concurs de bandes de música. En la secció primera, el primer premi ha sigut per a l'Agrupació Musical Agullent i el segon per a l'Artística Cultural de Montaverner, mentre que en la secció segona, el primer premi ha recaigut en Primitiva de Albaida "El Gamell" i el segon en la Unió Musical Beniarrés.