La Junta de Govern de la Societat de Festers del Santíssim Crist de l’Agonia ha acordat concedir el Premi Cervino 2025 a Rafa Ferrero Terol, per la seua dilatada i compromesa trajectòria amb les festes de Moros i Cristians d’Ontinyent, tant des del vessant cultural, com l’organitzatiu i divulgatiu. 

El Premi Cervino reconeix anualment a persones i entitats que han contribuït notablement a la promoció i conservació de la festa, portant el nom de Joaquín José Cervino, autor dels versos de les ambaixades recitats des de 1860 i declarats Bé d’Interés Cultural Inmaterial pel Consell de la Generalitat Valenciana. 

Rafa Ferrero, vinculat des de la infància a la comparsa Benimerins i actualment membre actiu dels Mudéjares, ha desenvolupat una trajectòria modèlica. Autor de llibres pioners, pregoner més jove de la festa, director del Museu Fester, codirector del programa-revista oficial i president de la Societat de Festers (2007–2011), impulsà nombroses iniciatives com el 150 aniversari o la consecució del reconeixement de la festa com a Festa d’Interés Turístic Nacional. 

També ha destacat en el camp de la investigació i divulgació del patrimoni tèxtil valencià, com a director gerent de la Fundació Museu del Tèxtil de la Comunitat Valenciana, a més de ser pregoner i conferenciant en nombroses festes i fòrums culturals. 

L’acte de lliurament del Premi tindrà lloc en el Casino de la Societat de Festers, el pròxim 21 de juny de 2025.