El passat mes de desembre, el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, va anunciar el Pla de Rodalies de la Comunitat Valenciana, segons el qual s'anaven a invertir 1.436 milions d'euros fins a l'any 2025. Pocs mesos després, amb l'esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat, les quantitats reflectides per a enguany 2018 són més bé escasses, la qual cosa va generar les immediates crítiques de l'oposició i dels alcaldes de localitats que compten amb línies de Rodalies.
Dins del pla s'incloïen dues partides per a la línia Xàtiva-Ontinyent-Alcoi, per valor de 12 milions per a la renovació de les vies i altres 10 milions per a la renovació d'instal·lacions de seguretat.
En referència a la imminent licitació de la redacció del projecte, fonts d'ADIF consultades per aquest periòdic expliquen que “s'està treballant” en els projectes. El primer pas seria traure a licitació la redacció del projecte de renovació de les vies, un procés que esperen que puga iniciar-se en breu, encara que no han detallat dates. Licitar la redacció del projecte seria el primer pas per a una possible actuació sobre una línia, que a Ontinyent va ser inaugurada en 1904 i que durant les últimes dècades ha viscut entre les promeses no complides de millora i les amenaces de tancament de la mateixa.
Una vegada siga publicat el document per a licitar el projecte serà quan se sabrà el temps que l'empresa que finalment guanye el concurs tindrà per a redactar-lo. Només quan estiguera redactat seria quan podria començar el procés administratiu per a licitar l'obra. És a dir, que el possible desbloqueig de la línia encara té molts passos i processos que superar.
Mentrestant, els ciutadans de les comarques pels quals passa el tren continuen a l'espera de veure si en aquesta ocasió, “va de *bo” i les promeses de millora d'aquesta línia es compleixen.
Unes promeses que, d'altra banda, no inclouen l'electrificació de la línia, que seria un important avanç que el document presentat pel ministre no inclou per a la línia Xàtiva-Ontinyent-Alcoi, però sí per a altres com la que uneix Utiel i Bunyol o el tram Sagunt-Caudiel.