En la presentació del compte de resultats de Mercadona hem vist al seu president tornar a demostrar el seu indiscutible lideratge empresarial. I també humà. El compte de resultats llança un balanç òptim en tots els aspectes: increment de les vendes, beneficis, nombre d'empleats i botigues, que són conseqüència directa de fer bé les coses. Juan Roig no es prodiga molt en compareixences en els mitjans de comunicació. D'aquí que quan parle se seguisca amb atenció quant diu i com ho diu, perquè és dels pocs que no dona puntada sense fil. Jo he tingut de la sort de ser un dels pocs periodistes que l'ha entrevistat. Ho vaig fer, i a més en directe, en el programa “El Poder Valenciano” que va ser una tribuna per la qual van passar tots els que en aquells anys a principis de segle eren dirigents empresarials, socials, docents, culturals de València. Fa vint anys d'aquella interviú. Juan Roig i Mercadona ja eren referents d'empresari d'èxit i les seues botigues i quantitat d'empleats han continuat creixent en progressió geomètrica.
Al seu lideratge empresarial s'afig el seu lideratge social i moral, ratificat ara amb la seua immediatesa a ajudar amb manifesta generositat als valencians que han patit més directament els nocius efectes de les riuades: “No ens esperàvem la dana i és molt difícil la reacció, però per a això paguem impostos. Ens hem sentit desemparats”, va denunciar amb raó sobrada.