Feníe Energia, presidida per l'ontinyentí Sergio Pomar, ha presentat aquesta setmana l'evolució del seu pla estratègic. Feníe Energia ha sigut la comercialitzadora independent que més creix en el mercat enguany. La companyia dels instal·ladors té la major xarxa d'agents energètics amb més de 2.200 empreses instal·ladores que assessoren al client perquè estalvie en el consum. Aquesta companyia que comercialitza electricitat, gas i solucions d'estalvi energètic ha aconseguit enguany arribar als 300.000 clients.
Des que en 2010 sorgira la idea en el si de la Federació Nacional d'Empresaris d'Instal·lacions Elèctriques i de Telecomunicacions (FENIE) de crear una comercialitzadora d'energia capaç de competir d'igual a igual amb les grans del sector energètic i que estiguera formada pels instal·ladors, la companyia ha crescut exponencialment.
Multiplicant Emocions 2017-2019
Dins del seu pla estratègic ‘Multiplicant Emocions’ es va establir l'objectiu de fer el doble en la meitat de temps, és a dir, aconseguir 4.000 agents, 500.000 clients i 600 milions d'euros de volum d'ingressos. El balanç d'enguany és positiu en haver creat les bases per a assumir el creixement previst. Enguany s'ha superat els 300.000 clients actius, i facturat més de 400 milions d'euros.
A més, Feníe Energia ha apostat per la generació renovable, comprant dos parcs eòlics un en Ourol (Lugo) i un altre en Sorihuela (Salamanca). I ha comprat un projecte d'un tercer parc eòlic en Serra de Cuellar (Soria).
Futur de la companyia
Els eixos d'actuació del pla estratègic giren al voltant d'incrementar la grandària i la capil·laritat de la seua xarxa d'agents energètics, intensificar la seua activitat en autoconsum fent extensible aquest producte a tota la seua xarxa, dur a terme un pla global de posicionament en mobilitat elèctrica per a consolidar-se com a referent en el mercat en aquest camp i continuar amb el seu pla d'inversions en generació renovable.
Per a açò, ha encetat la IV ampliació de capital de la companyia i un pla de formació de la xarxa per a assegurar que es lliura al client el seu valor diferencial, l'assessorament especialitzat en un consum eficient de l'energia.
La companyia ha iniciat també una estratègia per a desenvolupar la seua imatge de marca en el mercat amb una important campanya de comunicació iniciada en enguany amb el patrocini de la Vuelta Ciclista a España.