Dijous 18 de gener a les 16 hores, la Mancomunitat presentarà a FITUR l’App Jaume I a la Vall d’Albaida, així com les rutes temàtiques. L’aplicació per a mòbil es presenta com la millor ferramenta per a guiar els que s’aventuren a seguir els seixanta quilòmetres d’itinerari paisatgístic i cultural proposats. Una ruta que es pot seguir a peu, en cavall, en cotxe o en bicicleta, el vehicle que protagonitzarà l’altra proposta: les rutes cicloturistes que articulen tots els pobles de la Vall d’Albaida en huit itineraris: un principal de 253 quilòmetres i entre 4 i 6 dies, i huit temàtics. Com explica el president de la Mancomunitat, Vicent Gomar, "apostem perquè els amants del cicloturisme descobrisquen que som una comarca ideal per a transitar-la, a partir de rutes dissenyades per a ells o seguint el fil de la història".
Ambdues propostes són fruit del Pla de Competitivitat turística que financen a parts iguals la Mancomunitat, la Diputació i la Generalitat i que ha permés l’edició de noves publicacions en la línia de la nova imatge de marca que es va presentar a FITUR precisament l’any passat. Es tracta de la guia turística de la Vall d’Albaida; les esmentades «Jaume I a la Vall d’Albaida» i de cicloturisme, «Roda la Vall»; així com les de turisme actiu, senders, pobles, allotjaments i restaurants; així com la gastronòmica, que incorpora receptes de cuina, o el calendari gastronòmic, que integra esdeveniments i cellers. Les guies estaran a l’estand 7A2 del pabelló 7 de FITUR on s’ubicarà el departament de turisme de la Mancomunitat, sota el paraigües de la Diputació, i en el seu web www.valldalbaida.com.
Al web també podran trobar les 61 ofertes que la comarca porta a FITUR, 11 més que l’any passat. Per tipologies, hi ha 15 de turisme d’interior, 11 de salut i benestar, 11 d’enogastronòmic, 8 de turisme actiu, 5 de culturals, 5 de turisme familiar, 3 cicloturístiques, 2 idiomàtiques i 1 low cost. A més, de dimecres a dissabte el departament de turisme mantindrà 28 reunions amb touroperadors, empreses majoristes i minoristes per tal de mostrar els productes turístics de la Vall d’Albaida i actuar com a intermediaris amb les empreses que han elaborat els 61 productes.