La Diputació de València ha obert la venda dels Bons Comerç Dana a qualsevol persona empadronada en els municipis de la província. D'esta manera, segons explica Natàlia Enguix, vicepresidenta primera i responsable de Promoció Econòmica, “impulsem de nou una campanya que té un impacte econòmic de 10 milions d'euros per al comerç afectat per la riuada, i que en un primer moment varem habilitar de manera prioritària per a les veïnes i veïns dels 26 municipis seleccionats per a la primera fase, seguint l'estudi realitzat per Cámara Valencia sobre l'afectació del teixit comercial en els municipis dana”.

Enguix assenyala que fins al moment “s'han venut més de 60.000 bons dels 95.000 emesos; targetes que ja estan a la disposició de les persones que les han adquirides per a poder comprar en els més de 1.200 establiments adherits a la campanya”. Des d'este dissabte, “qualsevol persona empadronada a la província pot comprar els bons per 50 euros, amb un crèdit de 100 euros per a gastar en els comerços d'estos 26 municipis. A més, “les veïnes i veïns dels municipis afectats que hagen comprat el seu bo podran repetir si ho desitgen”, apunta la vicepresidenta.

La campanya Bono Comerç Dana ha sigut impulsada per la delegació de Promoció Econòmica que dirigix Natàlia Enguix, en col·laboració amb Cámara Valencia, Caixa Popular i els ajuntaments seleccionats per la Cámara en esta primera fase. Des del 29 de setembre, els usuaris tenen a la seua disposició els bons adquirits en oficines de Caixa Popular i els espais habilitats per ajuntaments i associacions de comerciants en cada municipi. Unió Gremial i Confecomerç col·laboren en la campanya. Les persones interessades poden adquirir el seu bo a través del portal https://bonocomerciodana.com/.

Eficàcia en les ajudes
La responsable provincial de Cooperació explica que una de les claus de la campanya és “l'eliminació de la burocràcia per als ajuntaments, els comerciants i els usuaris, amb la gestió directa de la Diputació i la col·laboració de Cámara Valencia i Caixa Popular, que s'encarreguen de la coordinació, el funcionament de la plataforma, el repartiment de targetes i els costos d'emissió dels bons”. Natàlia Enguix recorda que l'elecció dels pobles “s'ha fet sobre la base d'un estudi de Cámara València sobre l'afectació del teixit comercial en els municipis dana, i en funció de com evolucione el programa no descartem ampliar-lo a altres localitats”.

En opinió del màxim responsable provincial, Vicent Mompó, “este tipus d'iniciatives demostren que la Diputació està prop dels ajuntaments i de les persones que habiten els nostres pobles i ciutats per a donar resposta a les seues necessitats”. En el cas concret dels bons comerç, “hem donat un pas més per a facilitar el procediment tant als comerciants com als consumidors, eliminant eixa burocràcia que s'ha convertit en una segona catàstrofe per als negocis”.

“Treball més que diners”
La vicepresidenta Enguix ha visitat alguns dels comerços adherits a la campanya de la Diputació. Des de la papereria que dirigix a Alfafar el president d'Unió Gremial, Mauro Lorenzo, valora positivament una iniciativa que té com a objectiu “la reactivació real del comerç local, no tant a través de subvencions sinó de retornar l'activitat als establiments afectats”. En la seua opinió, “no es tracta de rebre diners sinó d'ajudar al fet que puguem generar treball amb els nostres propis recursos, per això està resultant efectiva esta campanya que impulsa l'economia circular. Una iniciativa senzilla i directa, però molt eficaç”.

Mauro Lorenzo assegura que els comerços adherits a la campanya “estan notant ja la influència dels bons, que són absolutament transversals i et permeten comprar en qualsevol dels 26 municipis”. A més, destaca el president d'Unió Gremial, “la iniciativa no sols contribuïx a recuperar l'activitat en el teixit comercial local, sinó que amplia el nivell de coneixement sobre el tipus de comerços que tenim als nostres pobles i ciutats, mostrant la varietat i la qualitat dels productes”. Des del centre estètic 'Amb Estil' d'Alfafar, les responsables de l'establiment destaquen "la preocupació de la gent per la situació dels xicotets negocis i la visibilitat que està donant la iniciativa de la Diputació".

Més de 1.200 comerços
En l'actualitat són més de 1.200 els comerços adherits a la campanya. Establiments de tots els àmbits i sectors, com boutiques, merceries, joieries, perfumeries, òptiques, ortopèdies, calçat i alimentació, en l'àmbit personal; electrodomèstics, telefonia, ferreteria, decoració, mobles i il·luminació, en l'àmbit de la llar; i perruqueries, mercats, tintoreries, tallers o fotografia en l'àmbit dels servicis. El llistat d'establiments pot consultar-se en https://bonocomerciodana.com/.

El termini d'adhesió dels comerços continua obert fins al 20 d'octubre, per a “donar l'oportunitat a tots els comerciants afectats de sumar-se a una iniciativa que pot ajudar-los a recuperar a poc a poc el pols de la seua activitat econòmica”, recorda Natàlia Enguix.

Els municipis contemplats en el conveni entre la Diputació i Cámara Valencia són Catarroja, Aldaia, Alfafar, Paiporta, Alaquàs, Xirivella, Benetússer, Sedaví, Massanassa, Albal, Picanya, Llocnou de la Corona i Beniparrell a l'Horta Sud; Algemesí, L'Alcúdia, Catadau, Montroi, Llombai i Guaddassuar a la Ribera Alta; Chiva i Cheste en l'Hoya de Buñol; Sot de Chera i Pedralba en la Serranía; Utiel a la Plana Utiel-Requena; Loriguilla al Camp de Túria; i Riola a la Ribera Baixa.