L’agenda cultural, els recursos juvenils, com també la informació turística, guies i rutes ja es poden trobar en horari de matí i vesprada en el Punt d’Informació Comarcal (PIC) del centre comercial el Teler d’Ontinyent. Com explica el president de la Mancomunitat, Vicent Gomar, "és un espai obert per a compartir amb els ajuntaments i un exemple del que estem fent en matèria turística», departament al qual va agrair l’esforç realitzat.  El local del PIC, de 30m2 a l’entrada per la planta baixa al costat del supermercat, l’ha cedit gratuïtament durant dos anys el centre comercial ontinyentí i el seu gerent, Keping Chen Wu, va expressar la seua satisfacció per comptar amb una espai per a la Vall d’Albaida i els seus municipis en el cor de la capital de la comarca. A més Gomar i Chen Wu, la inauguració va comptar amb la presència del vicepresident de la Mancomunitat, Jaime Peris, i els consellers Fede Vidal, Diego Ibáñez, Carolina Mengual i Celia Juan, a més de treballadors de l’entitat, curiosos i, fins i tot, el Pare Noel.
Cultura, entorn i artesania són els principis creatius que han inspirat Pim Pam Studio en l'interiorisme del PIC, concebut com un espai d'atenció al públic obert, diàfan i acollidor, on la Vall d’Albaida està representada en l’interiorisme: de les plantes de la zona com el timó i el romer a l’espart i la ràfia, passant per la fusta tallada i el vidre bufat; una imatge que es completa amb l’ús de teles en referència al tèxtil de la comarca. L'espai interior està distribuït en una àrea expositiva amb fullets, un mapa retroil·luminat de la comarca, una tablet i un aparador interactiu, que dotarà l'espai d'una funcionalitat més enllà de l'horari d'obertura amb atenció personal; una àrea d’atenció al públic; i una zona recreativa que convida el visitant a sentir-se com a casa, assentar-se  i mirar els fullets mentre s’interactua.
El Punt d’Informació Comarcal, que coordinarà el departament de turisme de la Mancomunitat, s’ha fet realitat gràcies a l’anualitat 2017 del Pla de Competitivitat Turística que impulsa l’entitat comarcal conjuntament amb la Generalitat i la Diputació amb l’objectiu de desenrotllar polítiques turístiques vertebradores que aglutinen tota la l’oferta comarcal per tal de promocionar, potenciar i divulgar totes les activitats de la Vall d’Albaida de forma homogènia, cohesionada i igualitària, tenint com a principal objectiu el desenvolupament i el creixement econòmic de la comarca atenent criteris de millora en la competitivitat, sostenibilitat i reequilibri socioterritorial.

Amb la col·laboració de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport. Generalitat Valenciana