Aquesta setmana s’ha publicat al Butlletí Oficial de la Província (BOP) la resolució d’aquestes ajudes, amb una dotació global de 350.000 euros i dirigides a pobles de menys de 15.000 habitants. La vicepresidenta primera i responsable d’Igualtat, Natàlia Enguix, ha destacat que “en només un any s’ha incrementat en 50 el nombre de municipis beneficiaris”, i ha insistit que les ajudes són prepagables, fet que facilita la seua execució.

Amb quantitats que oscil·len entre els 200 i els 2.400 euros, aquestes ajudes permetran posar en marxa activitats de sensibilització, tallers educatius o accions contra la LGTBIfòbia a tot el territori valencià. Segons Enguix, “són fonamentals per als ajuntaments menuts, que sovint no tenen recursos propis per fer front a aquest tipus d’iniciatives”.

La resta de municipis de la Vall d’Albaida inclosos en la convocatòria són: Pinet, La Pobla del Duc, El Palomar, Bèlgida, Atzeneta d’Albaida, Fontanars dels Alforins, Rugat, Aielo de Rugat, Alfarrasí, Beniatjar, Aielo de Malferit, L’Olleria, Montaverner, Guadasséquies, Benissoda, Bellús, Benicolet, Bufali i Benisuera.