El Fòrum Arrels 2024. Noves tendències en la creació de continguts en la premsa de proximitat s'ha celebrat hui en la Facultat de Periodisme de la Universitat Cardenal Herrera, a Alfara del Patriarca. Organitzat per l'Associació de la Premsa Comarcal Valenciana al costat de la Generalitat Valenciana, l'esdeveniment ha congregat a professionals i estudiants de periodisme i comunicació per a explorar les últimes tendències en la creació de contingut digital i la seua aplicació en la premsa local.

Obertura de les jornades
El president de l'associació, Santiago Sanchis, ha obert les jornades indicant que “l'organització d'aquestes sessions formatives obeeix a la inquietud expressada per alguns dels associats”. També ha agraït a la CEU Cardenal Herrera per acollir l'esdeveniment, subratllant la importància de comptar amb el suport institucional per al desenvolupament de la premsa comarcal.

Noves tendències en les xarxes socials
La jornada ha començat amb una ponència a càrrec de Tània Carrobé, qui ha destacat les noves tendències i formats en xarxes socials. Carrobé ha subratllat la importància d'adaptar els continguts a plataformes com Instagram, Twitter i TikTok, emfatitzant la necessitat d'utilitzar eines modernes per a la creació, edició i difusió de continguts. Segons Carrobé, “el públic tria on s'informa depenent d'on li ho expliquen millor o els interessos que tinguen”.

Durant la seua intervenció, Carrobé ha presentat diversos exemples de treballs recents realitzats en xarxes socials per diferents mitjans de comunicació, classificant les plataformes més interessants i els tipus de continguts que poden facilitar un major engagement per als mitjans de comunicació de proximitat. A més, ha oferit valuosos consells per a fomentar la viralitat dels continguts en xarxes, destacant la necessitat de crear informació curta i concisa.

Experiències de creadors de contingut
Posteriorment, Arnau Clari i els creadors de JAJAJERS (Jorge García Guerrero i Alexis Martínez) han compartit les seues experiències sobre la creació de contingut genuí i humorístic. Han ressaltat com han aconseguit atraure i mantindre a la seua audiència, compartint les fites més importants de les seues trajectòries.
Els tres han comentat com van iniciar la seua marxa i les fites més importants de les seues trajectòries. Així mateix, ha aprofundit en com han aconseguit monetitzar els seus canals i com, cada vegada més, les marques confien en ells.
Reflexió final i futur del periodisme de proximitat

Reflexió final i futur del periodisme de proximitat
L'esdeveniment ha conclòs amb una reflexió sobre l'impacte de les noves tecnologies en els mitjans locals, destacant les oportunitats que ofereixen per a innovar i captar l'atenció en un entorn cada vegada més digitalitzat. *Fòrum *Arrels 2024 s'ha consolidat com una plataforma essencial per a debatre i entendre el futur del periodisme digital en la premsa de proximitat.

En resum, el Fòrum Arrels 2024 no sols ha proporcionat una visió exhaustiva de les tendències actuals en la creació de continguts digitals, sinó que també ha oferit als assistents l'oportunitat d'aprendre d'experts i creadors reeixits en el camp. Aquest esdeveniment s'ha constituït com un espai vital per a l'intercanvi d'idees i la promoció de la innovació en la premsa local, subratllant la importància d'adaptar-se a les noves tecnologies i plataformes per a mantindre's rellevants en un món cada vegada més digitalitzat.