La vicepresidenta primera de la Diputació de València, Natàlia Enguix, ha destacat “el turisme de qualitat, sostenible i humà que té la Vall d'Albaida, una terra de foc i festa, patrimoni historicoartístic, música, gastronomia i natura”. Enguix es va expressar en estos termes durant l’entrega dels distintius SICTED, el sistema de qualitat turística impulsat per la Secretaria d'Estat de Turisme, a empreses de la comarca.
En la segona gala de SICTED en la Vall, celebrada en el Centre Cultural Caixa Ontinyent de la capital de la comarca amb la presència del president de la Mancomunitat, Ismael Sanvictor, Enguix va posar en valor el treball que realitza la mancomunitat, a través del seu departament de Turisme, “en la promoció de mesures i iniciatives que mantenen l'aposta per la qualitat turística en esta zona privilegiada en la qual tenim la sort de viure”.
El sistema integral de qualitat en el turisme del Govern central compta amb la col·laboració de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) i institucions com la Diputació de València, que només a la comarca de la Vall d'Albaida va invertir més de 100.000 euros l'any passat en projectes de promoció turística. “Estes ajudes s'emmarquen en el programa provincial ‘Impulsem Turisme’, amb el qual treballem per a incentivar el turisme d'interior en diferents comarques, sobre la base que no siga una cosa estacional sinó una opció de dinamització econòmica durant tot l'any”, apunta Enguix.
En esta ocasió, 13 empreses d'hostaleria i allotjament de la Vall d'Albaida se sumen a les 23 bodegues, restaurants, hotels i cases rurals, entre altres serveis turístics, que van rebre l'any passat la distinció en el context del programa estatal. Restaurants com Zoco Cuina Urbana i Casa Seguí d'Ontinyent; el Museu de les Artesanies i l'Alberg el Regit d'Atzeneta d'Albaida; el Càmping Bungalows Mariola de Bocairent; l'hotel Granja San Miguel de Salem; i les Tourist Info de Llutxent i Ontinyent són alguns dels serveis turístics distingits. En opinió de Natàlia Enguix, la iniciativa estatal a la qual se sumen administracions autonòmiques i provincials “és una manera idònia de visibilitzar la qualitat de les propostes gastronòmiques, culturals, naturals i d'allotjament que ens envolten”.
Impulsem Turisme
En el cas concret de la Diputació de València, que participa en el projecte que va posar en marxa la Secretaria d'Estat de Turisme a principis de segle, recentment ha vist la llum una nova convocatòria del programa ‘Impulsem Turisme’, dependent de l'àrea que dirigix Pedro Cuesta baix la marca València Turisme, amb una dotació pressupostària pròxima als dos milions d'euros per a enguany.
‘Impulsem Turisme’ inclou cinc línies de subvenció dirigides a municipis de menys de 30.000 habitants, pobles que no compten amb la condició de turístics, entitats locals menors, mancomunitats i associacions sense ànim de lucre. “Els interessats en estes ajudes per a la dinamització turística que complisquen algun dels requisits del programa poden presentar les seues sol·licituds fins al 12 d'abril”, ha recordat Natàlia Enguix, qui destaca “la implicació de la Diputació amb el desenvolupament econòmic dels municipis, especialment els més xicotets, a través de diferents àmbits, entre ells el turisme”.