L’Ajuntament de Bocairent ha obert la primera convocatòria per a l’adjudicació d’immobles municipals al Barri Medieval. En aquest cas concret, es tracta d’una casa de 62,72 m3 situada al carrer Sant Joan i que compta amb els espais següents sense moblar: un saló-cuina, un bany, un dormitori, dos espais supletoris i un pati exterior.
La vivenda va ser rehabilitada amb recursos econòmics de la Generalitat i del consistori, que també col·laboren en l’actualitat per a actuar en altres dos immobles del carrer Mare de Déu d’Agost. A més, l’Associació Veïnal del Barri Medieval i l’Ajuntament de Bocairent van acordar que aquestes cases es destinaren a un programa de lloguer jove amb una finalitat doble: facilitar l’accés a la vivenda i revitalitzar el nucli històric.
Així doncs, fins al pròxim 3 de juny, les persones que tinguen entre 18 i 35 anys podran presentar la seua sol·licitud per a participar en la iniciativa. En el portal municipal www.bocairent.es consten els requisits, les obligacions i les condicions que fixa la convocatòria. Per exemple, no ser titular d’un altre habitatge a Bocairent, empadronar-se al municipi en cas de resultar adjudicatari o pagar 150 euros mensuals pel lloguer.
Per a Xavi Pascual, “estem davant d’una iniciativa pionera pel que fa a la revitalització del Barri Medieval, amb una doble vessant: la recuperació de vivendes de titularitat municipal en mal estat i la d’atreure nou veïnat al Barri Medieval, afavorint la vivenda jove”. En aquest sentit, el president de l’associació veïnal posa en valor el treball coordinat de l’entitat amb el consistori, al temps que agraeix “l’esforç econòmic que fa l’Ajuntament per a portar endavant aquesta iniciativa”.
Igualment, Pascual afig: “Des de l’Associació Veïnal del Barri Medieval fem un crida a la Generalitat Valenciana perquè complisca els compromisos que va adquirir amb l’Ajuntament de Bocairent als anys 90 i que no s’han materialitzat, per a la recuperació de les vivendes de titularitat municipal i generar lloguer per als joves”. A aquesta petició se suma també Ximo Carbonell, regidor de Barri Medieval, per a qui “el programa municipal que ara es posa en marxa arreplega l’esperit d’uns acords amb la Generalitat que no s’han complit durant dècades”.
Al seu torn, Sergio Gandia, regidor d’Infància, Adolescència i Joventut, valora positivament la iniciativa: “És un camí encertat per a facilitar l’accés a la vivenda als joves i també és una contribució destacada per a revitalitzar el nucli històric de la mà precisament de la població jove”. Per això, tant des de l’entitat veïnal com des de l’Ajuntament, animen el màxim de persones a conéixer el detall de la convocatòria, així com a assistir a la jornada de portes obertes prevista per al pròxim dissabte, 24 de maig.

Informació completa de la convocatòria: https://www.bocairent.es/va/evento/informacio-lloguer-jove