Dimarts passat, 3 de juny, l’Associació de Familiars de Persones amb Alzheimer de Bocairent i l’Ajuntament de la localitat van signar un conveni per a impulsar conjuntament la instal·lació de plaques fotovoltaiques al centre de dia que gestiona l’entitat. Per part d’aquesta, hi van estar presents diversos membres de la junta directiva, amb la presidenta, Carmen Doménech Boscà, al capdavant. Al seu torn, per la part municipal, hi van assistir la regidora d’Atenció Social, Vanesa Doménech Morán, i l’alcalde, Xavi Molina Martí.
Tal com s’explicita en l’acord signat, “l’Ajuntament de Bocairent ha habilitat […] 10.000 euros destinats a concedir una subvenció finalista a l’esmentada associació. Esta subvenció es destinarà íntegrament a la instal·lació de plaques solars d’autoconsum, amb l’objectiu d’afavorir l’eficiència energètica i reduir l’impacte ambiental del centre”. Aquesta quantia se sumarà, doncs, a l’aportació prevista inicialment en el pressupost municipal, amb un import de 21.500 euros.

Segons explica Carmen Doménech Boscà, “aquest projecte era un objectiu d’AFAB des de feia anys, però no s’havia pogut materialitzar encara per l’elevat cost econòmic”. “Amb aquesta aportació extraordinària de l’Ajuntament, nosaltres podrem completar la part restant i fer realitat la instal·lació de plaques”, indica la presidenta. “És necessari com a estalvi econòmic, però també, després de l’apagada que vam viure recentment, com a instrument per a no alterar el funcionament del centre”, afig.
Per la seua banda, Vanesa Doménech Morán destaca que “aquest era un compromís que l’equip de govern municipal tenia amb AFAB, perquè suposarà reforçar la capacitat econòmica de l’entitat reduint la despesa de funcionament”. Igualment, la regidora d’Atenció Social afirma que “l’esforç constant de tot l’equip d’AFAB sempre trobarà el compromís clar i ferm de l’Ajuntament, que és ben conscient del paper decisiu que fa en el dia a dia tant de les persones usuàries com de les seues famílies”.