La Mancomunitat de municipis de la Vall d’Albaida ha celebrat amb gran èxit de participació la primera jornada formativa dirigida al sector turístic comarcal, centrada en la fotografia i el vídeo aplicats a la promoció turística. Aquesta activitat s’emmarca dins de l’Actuació 8 “Millora de la Competitivitat de les Empreses Turístiques”, un dels pilars clau de l’Eix 3 – Transició Digital del Pla de Sostenibilitat Turística en Destí (PSTD) “Roda la Vall, Intel·ligent i Sostenible”.
La sessió ha comptat amb la implicació activa de professionals del sector turístic, amb una assistència de quasi un centenar d’empreses. Amb una orientació pràctica i participativa, es tractaren estratègies per a millorar la imatge visual dels negocis turístics i la generació de contingut audiovisual de qualitat, elements fonamentals en un context on la presència digital s’ha convertit en motor de visibilitat i competitivitat.


El president de la Mancomunitat de Municipis de la Vall d’Albaida, Ismael Sanvíctor Vidal, ha destacat que “la formació és clau per a enfortir el sector turístic de la Vall d’Albaida i garantir-ne la competitivitat en un mercat en constant evolució. Apostar per la digitalització i la innovació ens permet millorar la promoció, l’experiència del visitant i la professionalització de les nostres empreses. Amb iniciatives com aquesta, estem proporcionant al nostre teixit empresarial les eines per a adaptar-se als nous reptes del turisme”.

Una aposta per la digitalització, la sostenibilitat i la innovació
El PSTD de la Vall d’Albaida, dotat amb més d’1,2 milions d’euros finançats per la Unió Europea – NextGenerationEU, té com a missió transformar el model turístic comarcal cap a un destí més sostenible, innovador i competitiu. Aquest ambiciós pla es compon de 4 eixos programàtics i 11 actuacions. Entre elles, l’Actuació 8 de millora de la competitivitat de les empreses turístiques, amb accions concretes al voltant de la formació i acompanyament al sector empresarial turístic per a enfortir el seu posicionament i resiliència.
En aquest procés, la consultora Open-Ideas, adjudicatària de l’Eix 3 de Transició Digital, juga un paper clau en la dinamització, execució tècnica i acompanyament estratègic de les diferents actuacions del PSTD. Amb experiència en més de 30 destinacions turístiques, Open-Ideas aporta una visió integral que combina digitalització, innovació i sostenibilitat per a reforçar la competitivitat local.
Durant la sessió inaugural es va posar de manifest el paper fonamental del teixit empresarial en el desenvolupament turístic de la comarca. Ismael Sanvictor Vidal també va voler subratllar el compromís de la institució comarcal: “Des de la Mancomunitat treballem perquè la Vall d’Albaida es consolide com un referent del turisme d’interior sostenible i intel·ligent. La combinació de patrimoni, natura i experiències úniques ens atorga un gran potencial, posant les bases per a un model turístic modern alineat amb la sostenibilitat i la innovació”.

Calendari formatiu i pròximes sessions
La formació de l’1 d’abril va donar inici a un itinerari de sessions presencials i en línia al llarg del 2025. La pròxima jornada, prevista per al 29 d’abril, serà una sessió pràctica centrada en l’ús de l’eina Canva com a recurs per a la creació de materials promocionals visuals i digitals per a empreses turístiques.
Al llarg de l’any també s’abordaran temàtiques com el benchmarking digital, la digitalització de processos, el disseny de producte turístic o els segells de qualitat, sempre amb un enfocament aplicat i orientat a les necessitats reals de l’empresariat turístic de la comarca.
Amb aquest programa, la Vall d’Albaida reforça el seu compromís de convertir-se en un Destí Turístic Intel·ligent i Sostenible, generant sinergies entre el sector públic i privat i acompanyant les empreses en el seu camí cap a la innovació.