Els representants del Partit Popular d'Ontinyent, encapçalats pel seu portaveu, Rafa Soriano, es van reunir recentment amb la directora general d'Innovació i Inclusió Educativa de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, María del Rosario Escrig Llinares, amb l'objectiu de plantejar-li les necessitats de la ciutat en temes educatius. Des del grup municipal popular expliquen que "la directora general es va mostrar enormement predisposada a la col·laboració amb les dos propostes que vam presentar als últims plens i van ser aprovades pel consistori. Una fa referència a l'Aula UECO (Unitats Específiques en Centres Ordinaris) i l'altra sobre mesures per a pal·liar i combatre la violència a les aules". La Conselleria, afigen els populars, ha involucrat als seus serveis tècnics per a avaluar les necessitats de la ciutat, sobretot pel que fa al nombre d'alumnes i alumnes que puguen precisar aquest tipus de recursos, que hui dia no existeix en tota la comarca de la Vall d'Albaida.
Sobre el tema de la violència a les aules, María del Rosario Escrig Llinares va exposar diferents mesures que ja es venen aplicant des que el Partit Popular va arribar al govern de la Generalitat Valenciana i que esperen tinguen conseqüències immediates en els centres educatius.
A la reunió amb la directora general van assistir el portaveu, Rafa Soriano; la regidor Carmen Cambra; i els membres de la llista popular en les últimes eleccions Joan Ramírez, Pepa Llorca i Amparo Soriano, els tres docents en centres educatius.

Enllaç
Segons va exposar el portaveu, Rafa Soriano, “el Partit Popular d'Ontinyent arribarà a les instàncies que siga necessari per a millorar les possibilitats educatives dels joves de la nostra ciutat. No volem que les nostres propostes es queden en una moció, sinó que cal fer-les realitat i per a això necessitem de les administracions superiors. La coordinació és necessària i nosaltres podem exercir d'enllaç clau per al treball”. Per part seua, segons argumentava Carmen Cambra, “s'ha de reorientar la política educativa cap a una visió més inclusiva i real, que ajude a l'èxit escolar i personal en tots els seus àmbits. La legislació vigent estableix que l'escolarització de l'alumnat que presenta necessitats educatives especials s'ha de regir pels principis de normalització i inclusió i assegurar la no discriminació i la igualtat efectiva en l'accés i la permanència en el sistema educatiu”.