Les directives de tots els centres educatius d'Ontinyent es van reunir el dilluns amb el regidor d'Educació, Óscar Borrell, per a preparar la volta al col·le més estranya que es recorda.
Amb el creixement imparable dels casos de covid-19, la seguretat és més necessària que mai pel que, a més de les mesures aplicades per l'Ajuntament amb l'entrada escalonada dels grups en dies diferents i el tall dels carrers sempre que siga necessari per a evitar aglomeracions, cada centre ha preparat també el seu propi pla de contingència, adaptant a les seves necessitats el pla educatiu de la Generalitat Valenciana.
Així, els diferents centres consultats han afirmat tindre diferents necessitats i noves normatives de seguretat seguint els consells de Conselleria i Invassat.
En el Vicente Gironés, per exemple, han elaborat el seu pla de contingència utilitzant, entre altres mesures, el sistema d'entrada relaxada. Aquest sistema es basa a facilitar l'accés al centre des d'uns 15-20 minuts abans perquè els xiquets puguen anar entrant a poc a poc. Per a amenitzar l'espera, una vegada dins se'ls posarà música o els tutors els comptaran coses. Cal destacar que a més en el centre ja comptaven amb diferents entrades per les quals accedien al centre. El sistema d’eixida serà similar al d'entrada, allargant uns 15-20 minuts el temps que els alumnes poden seguir a les aules per a una eixida ordenada.
També en el mateix Vicente Gironés han dividit els banys per grups, així a cada grup de convivència estable se li atorga una pila i un bany i només poden utilitzar aquest. Quant a personal, s'han vist obligats a engrossar en un grup més el centre, per la qual cosa requerien d'una aula més i compten amb un nou mestre. Cal destacar, segons informen des de la directiva del centre que el sistema no és immòbil, i que en cas de detectar-se que no funciona, es buscaran alternatives.
En el CEIP La Solana l'entrada al centre s'establirà de manera diferent, ja que segons afirmen, en el seu cas sí que disposen de molt de terreny abans de l'accés al centre, un centre al qual, evidentment i seguint la normativa de la Generalitat Valenciana, els familiars no poden accedir. Una vegada estiga el grup de convivència junt es procedirà a entrar a l'aula. Fins a segon de primària, a més, tindrà lloc cada dia un cercle de benvinguda en el qual tots els xiquets i xiquetes del citat cercle entraran acompanyats del seu tutor. Els horaris seran flexibles i cada grup entrarà i eixirà en horaris diferents per a evitar massificacions en els passadissos.
L'assignació de docents en La Solana ha estat de 3 mestres per a poder complir amb la ràtio permès en aquesta tornada al col·le 2020/21.
El tercer cas diferent és el de Lluís Vives, en el seu cas si que han demanat a l'Ajuntament la utilització d'espais públics, el parc del Llombo, en el qual faran la benvinguda, almenys durant el primer mes, encara que es podria allargar. El motiu és el poc espai que hi ha entre l'entrada al recinte i l'accés a l'edifici del centre, i com els familiars no poden accedir, es farà l'acompanyament fins al citat parc. Una vegada allí accediran en fila tots els membres del grup de convivència estable i accediran a les aules. En la mateixa fila no podrà entrar ningú que no sigui del grup de convivència estable, un grup que es delimitarà dins dels grups de classe.
El fet que el centre es trobe en un carrer ja de per si mateix tancat al trànsit, els permetrà dibuixar les senyalitzacions i delimitar els grups de classe i de convivència estable perquè no s'ajunten. Finalment com es tracta d'un centre amb pocs alumnes, no superava la ràtio, així que no han requerit nous mestres o aules, això sí, ha arribat una persona per a exercir com a reforç en cas de ser necessari.
Aquestes mesures de cada centre s'uneixen a les normatives comunes de la Generalitat, com pot ser l'Aula covid, l'espai segur, la separació de les taules i cadires així com els gels hidroalcohólicos i l'ús de les màscares a partir de 6 anys.