Caixa Ontinyent compleix el pròxim 31 d'octubre 136 anys. Un aniversari en el qual l'entitat posa especialment de manifest que va nàixer per a contribuir al benestar de la seua gent i el seu territori.
De fet, l'única caixa d'estalvis valenciana ha triplicat en 2020 el finançament a pimes i empreses, contribuint a pal·liar els efectes de la crisi del Covid-19 i consolidant el seu paper de motor econòmic i social en el seu àmbit d'actuació. Així, en 2020 els crèdits concedits a empreses de les comarques centrals valencianes superen els 40 milions d'euros.
A més de facilitar l'accés al crèdit a famílies, pimes i autònoms, com ha anat fent al llarg de la seua història, l'entitat ha implantat enguany mesures especials per a mitigar els efectes de la crisi sanitària: ha avançat el pagament de prestacions per desocupació i de les pensions, ha posat en marxa línies de crèdits personalitzades per a empreses i autònoms, ofereix ajornaments en el pagament de préstecs als seus clients, ha facilitat crèdits sense cost a ajuntaments per a retardar el pagament d'impostos dels ciutadans, ha signat acords amb altres entitats perquè els clients puguen disposar de diners gratuïtament en qualsevol caixer i ha posat a la disposició dels ajuntaments una aplicació per a fomentar el comerç local, entre altres.
Amb aquestes actuacions es fa evident la necessitat de comptar amb entitats territorials que, com Caixa Ontinyent, han sigut creades per a donar suport a la seua gent i a la seua zona, i que coneixen i atenen les necessitats de les nostres poblacions: finançament ad hoc i dotació d'infraestructures socials. I això s'aprecia especialment en situacions de crisis. 

Labor social
Caixa Ontinyent és, a més, l'única entitat financera en la Comunitat Valenciana que reverteix els seus beneficis a la societat en forma d'obres socials, equivalent a la part que altres entitats destinarien a retribuir als seus propietaris. Una labor social que permet, d'una banda, millorar la qualitat de vida de les persones, i, per un altre, contribuir a la vertebració de la seua zona i evitar la despoblació.
En els últims 10 anys, Caixa Ontinyent ha destinat 14 milions d'euros a obres socials. Una activitat singular que, any rere any i des de la seua fundació en 1884, ha anat aportant recursos i activitats a tot el seu àmbit d'actuació.
De fet, l'obra social de Caixa Ontinyent disposa de 24 centres en funcionament en 11 localitats, amb 279 llocs de treball directe, desenvolupa anualment prop de 300 activitats, col·labora amb 250 col·lectius i beneficia a 272.000 persones.
Una de les seues actuacions més signiticativas enguany ha sigut l'impuls del seu programa d'educació financera “Finança’t”, reorientat la seua formació i divulgació de manera online amb l'objectiu de caminar cap a la nova era digital.
“Finança’t” és un programa innovador que pretén contribuir a millorar els coneixements financers en la nostra zona, una activitat transcendent i essencial especialment en situacions com l'actual.
Des de la seua posada en marxa a l'octubre de 2016, el programa d'educació financera de la Fundació Caixa Ontinyent “Finança’t” ha sigut utilitzat per 39.954 persones, 37.182 a través de la web i xarxes socials, i 2.142 en cursos, tallers i conferències presencials.

Mont de Pietat
Un dels fites d'aquest 2020 ha sigut la recuperació de la seu Mont de Pietat després de 56 anys (va estar actiu entre 1884 i 1964). Una activitat amb caràcter social, impulsada per la Fundació Caixa Ontinyent, que té per finalitat oferir microcrèdits amb la garantia d'una joia o un altre objecte de naturalesa similar. Una actuació essencial en un moment en el qual la societat torna a demandar els seus serveis i que suposarà, a més, una contribució a la inclusió financera.  

Digitalizatció i futur
L'entitat es troba immersa, a més, en un procés de digitalització i manté el compromís d'evolucionar, millorar i ampliar els serveis online per als seus clients. Així, a la renovació de la seua banca electrònica i App, se suma la intensificació de la seguretat amb l'increment de paràmetres per a la identificació del client, per l’elevat increment d'operacions a través dels seus canals digitals.
Caixa Ontinyent ha reforçat a més la seua oficina digital, ha implantat sistema de pagament mòbil, ha renovat i ampliat l'operatòria dels seus caixers electrònics, i s'espera que els pròxims mesos s'implanten sistemes perquè els clients puguen operar, en les mateixes condicions, tant a través de la web com de les seues oficines. 2021 es preveu que siga un any de continua adaptació digital. 

Una entitat compromesa
El President de Caixa Ontinyent, Antonio Carbonell, ha destacat “l'orgull que sentim en la nostra entitat, no solament per haver sobreviscut després de la recent crisi financera en la qual van desaparéixer quasi totes les caixes d'estalvis, sinó pel paper que juguem en situacions adverses com la present. Som un suport importantíssim per a empreses i famílies en la nostra zona, tant des del vessant financer com des de la social. Estem incrementant el finançament perquè puguen superar la crisi i mantenim una obra social àmplia i diversa que estem reorientant precisament per a adaptar la nostra responsabilitat a les expectatives o necessitats del moment actual, incorporant elements com a sostenibilitat de les finances i del medi ambient, i la lluita contra el canvi climàtic”.