- Quines són les principals novetats de la fira Home Textiles Premium 2019?
- Home Textiles Premium es posiciona com la fira Tèxtil-Hogar de referència tant a Espanya com a Europa en aquest segon semestre de l'any i, sens dubte, el més esperat és la presentació de les noves col·leccions i articles innovadors dels fabricants i marques del sector, tant dels expositors espanyols com portuguesos. L'Espai “El Cubo Business Contract”, amb propostes molt interessants que es podran veure en les estades hoteleres, serà un altre dels atractius que sens dubte cridarà l'atenció dels compradors, decoradors i prescriptores que ens visiten.
I per a donar suport als punts de venda nacionals, s'organitzarà una conferència i taller pràctic d'assessorament en màrqueting i marxandatge per a vendre més i millor en els comerços tèxtils. Es tracta d'aportar formació a les botigues compartint know-how al mateix temps que descobreixen les noves tendències i l'oferta present de Tèxtil-Hogar. 
- Es consolida el model firal i es continua celebrant durant la segona setmana de setembre.
- Sí, el model firal s'ha consolidat, el sector necessitava d'una fira de referència a Espanya i aquest propòsit s'ha aconseguit. I arran dels sondejos realitzats, s'ha mantingut la celebració del certamen durant la segona setmana de setembre per la proximitat de dates amb Intergift i Hàbitat València, que anima als compradors i prescriptores internacionals a visitar tots els certàmens i així descobrir amb un sol viatge a Espanya les últimes tendències dels sectors moble, il·luminació i tèxtils per a la Llar i totes les novetats en interiorisme i decoració.
- Quants expositors de la Vall d'Albaida estaran presents en la Fira enguany? 
- La Vall d'Albaida, amb l'assistència de 20 fabricants, continua tenint una presència important en la fira al costat dels expositors de les altres comarques valencianes i zones d'Espanya i de Portugal. 

- Diria que el sector tèxtil de la comarca està en bon estat de salut?
- El sector tèxtil s'ha ressentit una mica en aquest exercici. Aquest 2019 no ha sigut tan bo com anys anteriors a nivell comercial. Ha patit l'estancament de les vendes nacionals durant el primer semestre; els canvis en els hàbits de consum i l'alentiment dels mercats internacionals afectats per les tensions entre països, creen inseguretat i afebleixen les relacions comercials.
Encara així, el sector manté el pols i es mostra esperançat per a acabar l'any millorant els resultats comercials i aprofitant les oportunitats de negoci que puguen establir-se en fòrums nacionals i internacionals com pot ser la fira Home Textiles Premium. 
- A nivell internacional, de quina procedència són els compradors que visiten la Fira? 
- ATEVAL ha coordinat, en col·laboració amb ICEX i IVACE INTERNACIONAL, una gran Missió Inversa de compradors, prescriptors i premsa internacional. Aquesta activitat inclosa dins del Pla de Promoció Internacional de ATEVAL ve a reforçar l'activitat promocional i comercial realitzada sota el paraigua de “Home Tèxtils from Spain”.
Durant els 3 dies de fira, ens visitaran potencials compradors provinents de més 35 països, entre els quals es troben: Aràbia Saudita, Algèria, l'Argentina, Armènia, Austràlia, Àustria, l'Azerbaidjan, Bèlgica, Bolívia, el Canadà, Xile, Colòmbia, Costa Rica, Croàcia, l'Equador, Unió dels Emirats Àrabs, Estònia, França, Geòrgia, Grècia, Hongria, Itàlia, el Japó, Kazakhstan, Líban, el Marroc, Mèxic, Nigèria, Nova Zelanda, Polònia, Regne Unit, República Txeca, República Dominicana, Rússia i Sud-àfrica. Sense lloc a dubte, la fira rebrà a potencials compradors en la seua majoria importadors, distribuïdors, responsables de compra en grans magatzems i fabricants de moble entapissat, que mantindran reunions B2B amb agenda personalitzada programada en els estands dels expositors. Entre els convidats, també ens visiten prescriptors d'opinió com interioristes, decoradors i arquitectes d'interiors, involucrats en projectes d'hotels i instal·lacions per al segment contract.
I per a promocionar el certamen i donar-li cobertura internacional, comptarem amb els mitjans de premsa i amb les capçaleres més importants especialitzades en decoració i interiorisme procedent de Colòmbia, Itàlia, Kazakhstan, Líban, Mèxic, Portugal i Rússia. 
- I per a concloure, quin missatge desitja transmetre? 
- Des de ATEVAL, animem i esperem que siguen nombrosos els visitants nacionals i internacionals que acudisquen a Home Textiles Premium, que vinguen a descobrir les noves col·leccions, el contacte directe i pròxim amb els expositors, els nous espais expositius, la gastronomia i els actes presents en la fira. Convidem a consultar l'agenda d'actes i més informació d'interés a través de www.hometextilespremium.com.