La II Trobada Comunicació de Proximitat, organitzada des de la Direcció General de Relacions Informatives de la Generalitat Valenciana i per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), ha tornat a reunir prop de quaranta professionals de la comunicació, en una segona edició que ha estrenat un nou format: un programa de ràdio en directe que s'ha celebrat des del Palau de Comunicacions de València i que ha sigut vist pel públic a través de les plataformes de la FVMP i de la XEMV.
Celebrades el dissabte, han comptat amb col·laboració activa de la Xarxa d'Emissores Municipals Valencianes (XEMV) i de l'Associació de Premsa Comarcal Valenciana (APCV), deixant patent la suma de sinergies entre capçaleres i ràdios locals.
Rubén Alfaro, president de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, era l'encarregat d'obrir la jornada, que s'emmarca dins del conveni subscrit entre la FVMP i la Generalitat Valenciana per a crear un fòrum en el qual compartir experiències i nous reptes en matèria de comunicació, posant especial atenció en el paper rellevant dels mitjans de locals "com a autèntics promotors de la participació ciutadana i garants de la democràcia informativa".
Membres destacats del Consell han fet costat a l'acte. Entre ells, Antoni Such, director general d'Administració Local, qui va subratllar una de les principals característiques del periodisme local: la proximitat amb la gent: "Un periodisme de carrer que es fa possible gràcies a la màgia de les emissores locals, un ecosistema informatiu a protegir". Per part seua, José María Vidal, president del Consell Audiovisual de la Comunitat Valenciana, va anunciar el compromís de l'entitat que dirigeix “per a donar llum verda a nous projectes d'emissores locals en dates pròximes”.
En el seu torn, el director general de Relacions Informatives, Pere Rostoll, va destacar la clara aposta del Govern autonòmic per a impulsar fòrums on s'analitzen idees i propostes per a consolidar el sector. “És necessari reforçar el periodisme de proximitat en els temps de confusió que genera la informació digital. La gent vol saber que passa prop de la seua casa”, va subratllar.
Per a Fernanda Escribano, directora general de Promoció Institucional, “la comunicació transparent que defineix a l'administració autonòmica valenciana es va comprovar, no sols en temps de crisi, com durant la pandèmia, sinó també en temps de normalitat. La comunicació institucional és el motor de la marca valenciana, més enllà de les nostres fronteres".
Alfred Boix, secretari autonòmic de Promoció Institucional, Comunicació i Prospectiva, va destacar el paper de la FVMP com a entitat coneixedora i implicat de la realitat dels pobles i el seu destacat paper com a vehicle de transmissió. "Des del govern autonòmic som molt sensibles a aqueixa realitat que compta la premsa local i que dona veu a tot el que es duu a terme a les nostres comarques".