La gerent de l'Hotel Kazar, Andrea Morales, explica la situació en la qual la pandèmia ha deixat l'hotel i lamenta que potser a Espanya no s'ha sabut transmetre que són un sector segur en el qual es compleixen rigorosament tots els protocols.
- Quina valoració fa des de l'1 de juliol quan reobri l'hotel fins ara?
- Durant el confinament i l'aturada obligatoris vam decidir enfocar-nos a aprofitar el temps i vam fer diverses reformes a l'hotel. Des d'aquest 1 de juliol la tònica general ha sigut millor del que havíem pressupostat i esperàvem, però sí que s'ha notat moltíssim el que ens està afectant la pandèmia. Ho podem resumir en què millor de l'esperat, però evidentment notem els efectes de la covid-19.
- Quines coses creu que han canviat?
- Sobretot el tipus de turisme que arriba a l'hotel. S'ha convertit en un turisme molt més nacional a causa de les restriccions de vol i de mobilitat. Actualment, ve molta gent de la Comunitat Valenciana que abans preferia anar a la costa i per la pandèmia decideix vindre cap a l'interior, la qual cosa és d'agrair també. També hem notat que en aquest últim mes hem recuperat als hostes que vénen per treball.
- Quant s'ha notat aquest descens internacional?
- Els turistes internacionals que vénen a l'hotel són aquells que tenen una altra nacionalitat però que ja resideixen a Espanya. Els viatges internacionals s'han reduït als que vénen per treball, que són un 15% dels nostres hostes.
- Quines mesures de seguretat han aplicat a l'hotel?
- Nosaltres de per sí, ja abans de la covid-19, teníem un protocol de neteja molt estricte pel sector en el qual treballem i ara l'hem incrementat amb altres mesures com els gels desinfectants i prendre la temperatura a totes les persones que entren a l'hotel, sobretot en esdeveniments, però encara així, les restriccions d'entrada al país i sobretot aquestes quarantenes imposades, influeixen a l'hora de no vindre.
- Creu que es podia haver fet més des d'instàncies superiors?
- El que ens continua faltant a tots els que treballem en aquesta indústria és la seguretat en vistes al client. No han sabut transmetre que som una zona segura on els protocols se segueixen rigorosament i que treballem per al client, perquè no tinga la sensació que serà contagiat ixint de casa o que no estarà a gust. Ho ha de veure a l'inrevés, còmode i segur.
Hi ha molta gent que encara té molta por de viatjar per tots aquests protocols que no veuen totalment implementats, no perquè no estiguin, sinó perquè no s'ha donat a conèixer. Hem de continuar posant l'accent que la nostra seguretat és extrema.
- S'està encara a temps de revertir la situació?
- Sí, per descomptat. Pense que això és un treball diari mitjançant el qual hem de continuar transmetent al client aquesta seguretat perquè no tinguen por i puguem aprendre a conviure amb el virus fins que tinguem una solució.
- Què ha succeït amb les bodes i comunions?
- En aquest aspecte ens hem anat recuperant. Les que es van ajornar en el seu moment s'han anat fixant en noves dates, sobretot les comunions que es van suspendre totes en el seu moment i que aquest cap de setmana realitzem ja l'última. A poc a poc, anem celebrant tots aquests esdeveniments i fixant noves dates depenent del que ens van anunciant des del Govern i les notícies que veiem.
Quant a les bodes és més complex. Moltes d'elles s'han ajornat per a 2021 o 2022, ja que els nuvis volen que les seves bodes siguen el més semblant possible a les d'abans de la covid-19.
- El Kazar ha deixat de servir esmorzars, què ha succeït?
- És una decisió presa arran de millorar la prevenció als nostres clients contra de la covid-19, simplement per això. Nosaltres som un hotel i hem de servir el desdejuni als clients, per la qual cosa hem decidit per a protegir tant a Ontinyent com als nostres clients i el personal, no ajuntar-los i reduir els esmorzars als hostes de l'hotel. Seguirem així fins que millore la situació o des de gerència tinguem clar que és segur.
- Però sí que hi ha dinars…
- Sí, continuem tenint el menú per a dinar, degut sobretot al fet que els clients deixen l'hotel a les 12.00, per la qual cosa l'acumulació de gent és molt de menor per als menjars.