La vicepresidenta 2a de la Generalitat Valenciana i Consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, s'ha compromés amb l'alcalde d'Ontinyent, Jorge Rodríguez, a garantir el finançament de les 97 places de la nova residència de majors La Beneficència a la ciutat, en procés de construcció en el barri del Llombo. És un dels aspectes més destacats de la trobada que Camarero i Rodríguez mantenien este dimecres a València, on també participaven la vicepresidenta de la Diputació i 1a tinenta d'alcalde d'Ontinyent, Natàlia Enguix, i la regidor de Política per a les Persones, Paula Soler, i en la qual s'abordaven altres qüestions relatives a les seues àrees de gestió.

Respecte a la residència, que es construeix amb fons del Patronat del Sant Hospital de la Beneficència, l'Ajuntament d'Ontinyent i la Diputació de València, cal recordar que se situarà en el nº13 del carrer Monges Carmelites, i que comptarà amb més del doble de les places de l'actual (de 40 es passarà a 97 places públiques), places que, una vegada es pose en marxa, havien de comptar amb el finançament de l'administració autonòmica que la consellera confirmava en la reunió de hui.

Acreditar els serveis del centre TEA

Altra qüestió d'interés que s'ha abordat ha sigut el futur centre TEA d'atenció per a persones amb Trastorn d'Espectre Autista, que l'Ajuntament impulsa amb el suport de la Diputació de València, i on la consellera també ha confirmat que es treballaran en la concessió de les corresponents acreditacions per a implantar els serveis de teràpia. Entre la resta de temes tractats també destaca la sol·licitud d'implicació de la Conselleria en la construcció d'un nou centre d'atenció per a persones malaltes d'Alzheimer, així com la possibilitat d'ampliar el conveni del projecte de la Cantereria per a dotar-lo de més fons autonòmics.

Jorge Rodríguez valorava molt positivament la que ha sigut “una primera presa de contacte amb la consellera Camarero, a qui agraïm la bona voluntat i predisposició mostrada per a tirar avant assumptes d'interés per a beneficiar a la ciutadania d'Ontinyent i la prestació de serveis a la nostra ciutat”, assenyalava.