L’Ajuntament d’Ontinyent ha contractat els serveis d’una empresa especialitzada per tal d’atendre una demanda històrica de les associacions locals per al desenvolupament de les seues activitats al Teatre Echegaray i la Sala Gomis. El concurs públic, encetat el passat mes d’octubre i en el qual han participat un total de 12 empreses, ha estat resolt a favor de l’empresa Servicios Auxiliares Vall d’Albaida, SL, per un import de 31.831,65 euros, més iva, per un període d’un any, prorrogable a un altre més. El concessionari, que ha oferit com a millora 100 hores addicionals per obrir les instal·lacions, ha fixat un horari de prestació del servei flexible, en funció de les activitats programades i de la complexitat de cada activitat.
L’empresa adjudicatària realitzarà, entre altres, tasques de muntatge i desmuntatge i de càrrega i descàrrega que fins ara no s’oferien i que es prestaran de manera gratuïta als usuaris tant de la Sala Gomis com de l’Echegaray, dues instal·lacions que vénen enregistrant un progressiu augment de la seua utilització des que l’any 2016 quan el Govern d’Ontinyent va eliminar la taxa per a la seua utilització. Amb aquest nou contracte també es fa possible la programació simultània d’activitats al Teatre Echegaray i la Sala Gomis, en ser necessari que l’adjudicatària haja d’atendre els serveis en ambdues instal·lacions.
En concret, la Sala Gomis ha incrementat el seu ús per a activitats culturals en un 40%, mentre que en el Teatre Echegaray ha estat del 12%. “L’aposta cultural del Govern d’Ontinyent ha estat sempre facilitar als ciutadans i a les prop de 50 associacions culturals d’Ontinyent, l’ús dels espais públics. Pensem que s’ha de garantir la pluralitat i la diversitat de l’oferta cultural, com es venia demanant pel Consell de Cultura”, ha exposat la coordinadora de l’àrea de Política per a les Persones, Sayo Gandia.
Per la seua banda, el regidor de Personal, Joan Sanchis, ha comentat que amb la creació d’aquest nou servei i amb la previsió de jubilacions que es produiran en els pròxims mesos, “amb els conserges que restaran es podrà atendre altres necessitats tant de l’àrea de Cultura com d’altres departaments, com es va exposar a la Mesa de Negociació del passat dia 2 de març, a la qual no van acudir els representants de Compromís i EU”. En aquest sentit, es consolidarà l’ampliació d’horaris a la Biblioteca central, aprovada en novembre de 2015 amb 17 hores setmanals més; es manté l’atenció al Centre Cívic el Llombo amb la mateixa treballadora que fins ara, s’ampliarà l’horari del MAOVA i es millora el servei al Mercat Municipal sense incrementar costos de personal.
La coordinadora de Cultura ha seguit explicant que la contractació d’un servei professional per a la càrrega i descàrrega “pretén millorar el funcionament de les instal·lacions culturals, atès que fins ara les associacions havien de realitzar estes tasques pels seus propis mitjans o contractar-les externament, la qual cosa feia més costosa l’activitat per a les associacions”, ha exposat Gandia, qui ha recordat que entre les funcions dels conserges no està la prestació dels serveis abans esmentats. Sayo Gandia ha conclòs recordant que “millorar l’atenció a les nostres associacions és una prioritat d’aquest Govern per damunt de qualsevol altre interès”.