Esta mateixa vesprada, a última hora, s'ha declarat un incendi en la serra de la Covalta, a Albaida. Segons expliquen fonts de Bombers, fins al lloc s'han desplaçat quatre dotacions de bombers, tres unitats de comandament, inclòs un coordinador forestal i bombers forestals.
Des de l'Ajuntament d'Albaida explicaven que les condicions meteorològiques podrien facilitar l'extinció d'aquest foc, amb l'aigua i el granís que ha caigut, però també podrien dificultar l'acció dels operatius desplaçats.
Fonts de 112 GVA expliquen en Twitter que la causa de l'incendi ha sigut un llamp després de la tempesta d'aquesta mateixa vesprada. Per part d'ACIF Vall d'Albaida han pujat una imatge de l'incendi sobre les 22.00 i estava plovent, la qual cosa obri l'esperança que puga ser controlat al llarg de les pròximes hores.
ACTUALITZACIÓ
A les 22.36h, l'Ajuntament d'Albaida publicat al seu twitter que "gràcies a Bombers Valencia y ACIF, així com Protecció Civil i la Policia d'Albaida s'ha pogut controlar l'incendi de la Covalta".
"Un miracle"
L'Alcalde de la ciutat, Josep Albert Quilis, desplaçat al punt d'emergències i control ha declarat que 'ha estat un autèntic miracle perquè les previsions eren molt pessimistes. El treball del personal d'extinció més la pluja han estat clau per a evitar una tragèdia major encara'.