També s'ha
establert un protocol en el qual col•labora la infermeria amb la finalitat que
“ a través de la comunicació es puga desenvolupar un vincle de confiança entre
la família, el pacient i l'equip assistencial” el protocol destaca que
“l'atenció als familiars és una competència pròpia de la infermeria que no pot
ser desatesa i en aquest suport i cures, garantir una comunicació fluida entre
el pacient en situació d'aïllament i els seus familiars que contribueixi a
reduir la incertesa i millorar l'experiència estressant que pot ser d'una enorme
efectivitat”
D'aquesta
forma els pacients estableixen un telèfon de contacte i un familiar, l'equip
sanitari que l'atén convenia un horari preferent per a les anomenades als
familiars.
Els
pacients que disposen de dispositiu mòbil (Tablet o telèfon) compten des de
hui amb major capacitat de la xarxa wifi hospitalària per a facilitar el
contacte en tot moment.
Els
pacients que no disposen de mòbil o no siguin independents per a realitzar el
seu ús, serà el professional sanitari assignat a la seva habitació el que
estableixi la comunicació per mòbil o Tauleta amb el portaveu familiar i
cooperarà en què la crides tingui un desenvolupament normal.
Tots els
dispositius de propietat de l'Hospital seran desinfectats adequadament després
de cada ús i serà custodiat per la infermeria.
La
distribució d'aquests dispositius per Hospitals ha estat d'acord amb el nombre
de pacients ingressats en aïllament.
Aquest
servei s'uneix al que ja s'ha posat en marxa per a fer arribar objectes
personals als ingressats i que està tenint un alt grau de satisfacció a deduir
pel nombre d'usuaris diaris que s'està donant.
A més el
protocol inclou el procediment que ja es realitzava puntualment des del
principi d'aquesta situació per a informar puntualment per telèfon als
familiars de l'estat del pacient per part dels sanitaris i facultatius que li
atenen.