“La majoria del veïnat d’Ontinyent no distingeix de l’aigua de l’aixeta de l’embotellada per marques conegudes”, així ho confirmen des de l’Ajuntament d’Ontinyent i Egevasa després de les més de 250 cates cegues realitzades dins la campanya “Agua d’Ontinyent, per a beure, per a viure”. 
Aquesta afirmació ajuda a acabar amb els “falsos mites de que l’aigua pròpia te pitjor gust que l’embotellada”, destaquen, per tal de promoure així el seu consum entre la població i reduir l’impacte ambiental dels envasos de plàstic.
La regidora de Medi Ambient i coordinadora de la campanya, Sayo Gandia, explicava que els resultats d’estes cates “demostren que l’aigua de subministrament públic d’Ontinyent és un producte de qualitat i molt semblant a les aigües embotellades més conegudes. A més, com ja vam explicar en la campanya, suposa un estalvi per a l’economia de les famílies i un element de lluita contra el canvi climàtic”, destacava. 
Les cates a cegues, realitzades en el Mercat Municipal, l’Escola d’Adults, l’acte d’inauguració de la campanya al Palau de La Vila i també al recinte firal durant la Fira de Novembre, incloïen tres mostres en gerres de vidre, una de les quals era d’aigua de subministrament públic i les altres dues, embotellades per marques conegudes. Totes tres eren servides en gots de cartró, amb ordre distint en cada cata. 
Una vegada provades les tres mostres pel tastador, els organitzadors els realitzaven diverses preguntes: si era bevedor habitual d’aigua de l’aixeta; si, després de provar totes les mostres, els era complicat o senzill distingir l’aigua de l’aixeta de la resta; i si podien identificar quina creien que era la de l’aigua de l’aixeta. Finalment, una vegada identificada, se’ls demanava que realitzaren una valoració d’aquesta. 
En realitzar la primera pregunta, el 61% dels tastadors es declararen bevedors d’aigua de l’aixeta mentre que el 39% van dir beure aigües embotellades. En realitzar la segona pregunta, el 60% dels tastadors van indicar que no notaven gran diferència entre les 3 aigües catades. El 50% dels enquestats no van identificar finalment la mostra d’aigua de l’aixeta, sent important destacar que el 31% dels quals sí que la van identificar ja eren bevedors habituals d’aquesta. Finalment, el 93% dels tastadors valora positivament l’aigua de l’aixeta d’Ontinyent: el 55% dels tastadors va indicar, una vegada identificada l’aigua de l’aixeta, que els encantaria que fóra la seua aigua de beguda diària i el 38% l’acceptaria com la seua aigua de beguda diària. 
Sayo Gandia incidia en què “l’aigua de l’aixeta està perfectament controlada i analitzada constantment per EGEVASA, Ajuntament i autoritats sanitàries, amb totes les garanties; és mediambientalment més adequada ja que permet estalviar una gran quantitat de residus plàstics i emissions de CO2  és molt més econòmica, i a més contribueix al sistema de proveïment, sanejament i depuració en el denominat cicle integral de l’aigua. Creiem que la campanya duta a terme suposa un bon recurs de sensibilització i diàleg amb la ciutadania, en el marc del treball que continuarem realitzant des de l’Ajuntament per a atendre des de l’àmbit local els objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) establits per l’ONU en l’Agenda 2030”, concloïa.