Des de fa molt temps es parla de la necessitat que Ontinyent compte amb una rotonda d'accés des de la CV81 al nucli urbà a l'altura de l'avinguda Daniel Gil. Un projecte que porta prop de 15 anys aparcat i que ara s'ha tornat a recuperar, ja que els números deixen ben clara la necessitat d'aquest nou accés sud a la ciutat: segons les dades del Pla d'aforament de carreteres, la CV81, en el seu tram que passa per Ontinyent en la coneguda com a ronda sud, va tindre en 2023 una mitjana de 21.365 vehicles, la qual cosa suposa un increment de 4% respecte a l'any anterior, quan aquest mateix tram va registrar 20.554 vehicles de mitjana, és a dir, en 2023 va augmentar la mitjana en 811 vehicles.

4.000 vehicles més que fa una dècada
Si es comparen els 21.365 vehicles que de mitjana va registrar el tram de la CV81 al seu pas per Ontinyent amb les dades de fa una dècada, el resultat deixa un increment de 4.053 vehicles respecte a 2013. És a dir, en deu anys, la mitjana de vehicles que transita per la coneguda com a "ronda sud" s'ha incrementat en 23'5%.

L'important increment de trànsit en la coneguda com a ronda Sud evidencia la necessitat d'escometre un nou accés a Ontinyent per aquesta zona. De fet, al gener d'aquest mateix any, la conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori confirmava que havia encarregat un nou avantprojecte per a reprendre la planificació de la millora integral de l'accés a Ontinyent per la ronda sud. Així ho confirmava en una reunió que mantenien els regidors de Territori i Serveis Municipals, Óscar Borrell, i Jordi Vallés, amb el secretari autonòmic d'Infraestructures, Vicente Dómine, i que era la segona per a abordar aquesta qüestió, després de la mantinguda al novembre de 2023 entre l'alcalde d'Ontinyent, Jorge Rodríguez, i la consellera d'Infraestructures, Salomé Pradas.