Adif ha aprovat la licitació d'un contracte per a la redacció del projecte de renovació de via en el tram comprés entre les estacions de Xàtiva i Ontinyent, situades a la província de València i que formen part de la línia Xàtiva-Alcoi. Aquesta actuació està inclosa en el Pla de Rodalies de la Comunitat Valenciana establit pel Ministeri de Foment.
El contracte s'ha licitat per un import d'1.026.503,73 euros (IVA inclòs) i comprén la renovació de la via entre les estacions de Xàtiva i Ontinyent (38,2 km). Té un termini d'execució de 12 mesos.
Aquesta licitació s'afig a la recent adjudicació d'un contracte per a la redacció del projecte i execució de les obres de noves instal·lacions de seguretat de tota la línia d'ample convencional Xàtiva-Alcoi (67,3 km) per import de 7.076.110,1 euros (IVA inclòs), i un termini d'execució estimat de 10 mesos.
El projecte comprén la implantació del sistema denominat Bloqueig per Alliberament Automàtic en Via Única (BLAU), que permetrà, mitjançant moderns equips automàtics, augmentar de manera significativa les condicions de fiabilitat de les instal·lacions, així com incrementar la capacitat i regularitat de les circulacions, racionalitzant i optimitzant l'explotació ferroviària.
Un altre contracte licitat en aquesta línia el mes de desembre passat va ser el de redacció del projecte constructiu per a la renovació de via entre Ontinyent i Alcoi, amb una inversió de 833.435 euros (IVA inclòs), amb un termini d'execució de 12 mesos.
Descripció del trajecte Xàtiva-Ontinyent
El tram comprés entre totes dues estacions compta amb 22 passos a nivell, 7 ponts metàl·lics, 7 túnels i 7 baixadors, a més de les pròpies estacions de Xàtiva i Ontinyent.
Actualment, l'armament de la via està constituït en la seua major part per carril de tipus UIC 45 kg/m, travesses de fusta i balast calcari.
Aquesta actuació, que reafirma el compromís del Ministeri de Foment amb la realització de diverses millores i reparacions en la línia, permetrà augmentar els paràmetres de fiabilitat de la infraestructura, amb el consegüent benefici per al trànsit ferroviari.