Que la tendència cap a la mobilitat sostenible ha arribat a Ontinyent ho constata una xifra molt evident: l'augment en un 35’4% del parc de vehicles i motos de tipus elèctric i híbrid. Així, segons xifres oficials, l'any 2016, la ciutat comptava amb un total de 3 motos elèctriques, 2 cotxes elèctrics i 46 vehicles híbrids. Aquesta xifra ha evolucionat l'any 2017 cap a 7 cotxes elèctrics i 70 híbrids, encara que ha disminuït la quantitat de motos elèctriques, per a quedar en tan sols dues.
Els conductors de vehicles elèctrics i híbrids no solament s'estalvien una important quantitat de diners quant al consum dels seus vehicles, sinó que també els resulta més econòmic l'Impost de tracció mecànica, que en el cas dels híbrids, té una bonificació del 50% i en el cas dels cotxes elèctrics, la bonificació és del 75%.
Segons les xifres al tancament de l'any 2017, la ciutat comptava amb un total de 18.543 vehicles censats, per la qual cosa els 79 cotxes híbrids i elèctrics encara són una part molt xicoteta del parc mòbil, però la tendència és a un augment d'aquest tipus de vehicles que són menys contaminants i més respectuosos amb el medi ambient.
En l'actualitat, la ciutat compta amb tres punts de recarrega públics, un d'ells en el pàrquing de Paduana i els altres dos en els polígons, i altres tres privats. Fonts de la regidoria de Sostenibilitat expliquen que estan estudiant la instal·lació d'un quart punt de recarrega públic.

2.392 camions i 2.717 ciclomotors
A més dels 18.543 vehicles amb els quals compta la ciutat, que han suposat un total d'1.700.593 euros en impost de circulació, cal afegir els 2.392 camions registrats a Ontinyent, que van suposar un total de 216.622 euros en l'impost de vehicles de tracció mecànica, i els 566 tractors, dels quals 253 estan exempts perquè ja han sobrepassat l'edat que estipula les ordenances, els 25 anys. 
Després dels turismes, el tipus de vehicle més freqüent en la ciutat són els ciclomotors, amb un total de 2.717 registrats l'any 2017. Li segueixen de prop les 2.642 motocicletes, la majoria de les quals formen part del grup de fins a 125 cc.