"De pel·lícula". Així defineix l'ontinyentí Patricio Simó el robatori que va patir el passat mes de juliol, i que encara el porta de cap.
Després de trencar la tanca de la finca La Sènia, en Fontanars dels Alforins, amb un tractor furtat en altra finca, els lladres van accedir a la vivenda i es van emportar tres motos de col·lecció: una Montesa Cota 49, una Montesa Cota 172 i una Enduro 250, vehicles amb un alt valor sentimental per a Patricio Simó. "Van entrar de matinada, aprofitant que jo no estava, i això que jo no acostume a eixir", comenta l'ontinyentí, qui creu que "tenien completament estudiat quan entrar, i a quina hora...", afig. Patricio va arribar a oferir una recompensa per a qui l'ajudara a trobar-les.
L'ontinyentí ha pogut recuperar sols al Cota 49 després de rebre un missatge per Facebook d'un particular que l'avisava de que havia vist la moto circulant per un camí a Caudet. Esta persona li va contar que el conductor a punt va estar d'atropellar-lo a ell i al seu sogre i que havia abandonat la moto en un camí. Després de desplaçar-se a Caudet, Patricio va poder comprovar que, efectivament, la moto era seua.
No ha tingut tanta sort amb la Cota 172. Este mateix dilluns li va cridar la Policia Local per a dir-li que havien trobat una moto calcinada i que podria tractar-se de la seua. Al principi, Patricio explica que ni la va reconèixer, però va poder saber que era la seua per un senyal que tenia al cavallet. "Pensava que les anaven a vendre o a traure partit d'elles per peces, però no, les han estat utilitzant per moure's pels camps", assenyala. "No feia falta que la cremaren; no hi havia necessitat de fer més mal", comenta indignat. Afirma estar dolgut amb el que ha passat i que "hauria preferit no saber res, pensar que la moto està disfrutant-la algú, que trobar-me-la calcinada", assegura.
Quant al valor de les motos, l'ontinyentí explica que, per exemple, la Cota 79 pot tindre un valor d'entre 800 i 3.000€ en el mercat, però que més que el valor econòmic, el que importa és el valor sentimental. Explica que la Cota 79 li la va regalar son pare quan tenia uns 12 anys, i que la Cota 172 era de la seua germana, a qui li la va comprar també son pare quan tenia 15 o 16 anys. L'Enduro comenta que la va comprar ell després.
L'ontinyentí està a l'espera de poder trobar la tercera moto, de la qual no té cap pista, encara que explica que intentarà buscar-la a Caudet, ja que tot apunta a que els lladres són d'allí.