El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha assistit hui dimecres a la Fira Internacional de Turisme (Fitur) a Madrid, un dels majors aparadors turístics del món, que se celebra del 18 al 22 de gener.
Colomer ha ressaltat que la presència de la Comunitat Valenciana en aquesta edició de Fitur es basa a "promocionar-se com a destí sostenible, accessible i tecnològic", i ha incidit que en aquesta edició “tornem amb un producte intacte i mostrant la gran diversitat i la unitat”.
A més, ha subratllat que els últims huit anys han constituït "una fita d'unitat" en el sector turístic i que “és un actiu fonamental per a entendre el nostre territori, la nostra societat, les nostres aliances i la conjura col·lectiva per fer de la Comunitat Valenciana un espai ben posicionat en els mercats”.
Per a Colomer, “la millor notícia d'aquesta edició és la quantitat d'empreses del sector turístic, de productes, i professionals que vindran a interactuar amb el mercat”.
En esta edició de Fitur participen més de 500 co-expositors en l'estand de la Comunitat Valenciana, dels quals 215 seran empreses. Entre aquestes cal destacar la gran participació d'empreses especialitzades en producte (123) i d'empreses tecnològiques (27).
Colomer ha posat l'accent en el caràcter professional del certamen, per això, ha remarcat que “una fira és un espai per a comprar i per a vendre” i ha explicat que s'estima que se celebraran una 3.000 reunions “entre tot l'ecosistema públic-privat que estem en l'estand durant tot Fitur”.
També s'ha referit a les bones perspectives per a 2023, que són “raonablement positives”, encara que s'ha mostrat prudent perquè “els pressentiments i vibracions després els confirma el mercat”. Per això, ha remarcat que “venim a Fitur per a argumentar i traslladar un missatge de llum, perquè les impressions són positives”.