Les exportacions de la Comunitat Valenciana en els mesos de
gener i febrer han aconseguit un valor de 5259,7 milions d'euros, situant a la
Comunitat com la segona Comunitat Autònoma espanyola més exportadora, segons
les dades difoses hui per la Direcció Territorial de Comerç a València.
La directora general d'Internacionalització, María Dolores
Parra, ha destacat "la importància d'apostar pel comerç internacional i de
continuar fent costat a les empreses exportadors en l'actual moment
d'incertesa".
"La pandèmia provocada pel coronavirus ha alentit els
intercanvis internacionals i tindrà un efecte negatiu en les economies de tot
el món, per la qual cosa és imprescindible continuar fent costat a les empreses
i fer el possible perquè estiguen el més preparades possible quan es reactive
el comerç internacional", ha explicat.
Segons les dades difoses hui, des de la Comunitat Valenciana
s'ha exportat el 11'2% de les exportacions espanyoles en els dos primers mesos
de l'any. Per províncies, Alacant ha exportat per valor de 974,5 milions
d'euros, la qual cosa representa un ascens del 7'7%, les exportacions de
Castelló es xifren en 1.335,3 milions d'euros - amb un ascens del 3'4%- i les
de València registren un descens del 3'9%, amb un valor de 2.949,9 milions
d'euros.
Desglosse productes i àrees
Respecte a les xifres per sectors, el sector d'alimentació
se situa com el més exportador, amb el 23'5% de les exportacions valencianes i
un ascens del 11'3%. El sector d'automoció, amb el 18% de les exportacions
totals, registra un descens del 25'3%.
A continuació se situen les Semimanufactures no químiques,
que creixen un 5'6%. En aquest capítol, els productes ceràmics registren un
creixement del 2'5% respecte als mesos de gener i febrer de 2019. Li segueixen
els productes químics, amb un ascens del 1'4%.
Els béns d'equip, amb el 11'6% de l'exportació valenciana,
s'incrementen així mateix un 11'5% mentre les manufactures de consum registren
un ascens del 5'4% en els dos primers mesos de l'any.
La Unió Europea concentra el 57'3% de les exportacions valencianes
en els dos mesos analitzats. Per països, Alemanya és el principal client, amb
un descens del 5'3%, seguit de França, que registra un augment del 7'7%. En
tercera posició se situa Itàlia, amb un ascens del 5'1%. Regne Unit, en quart
lloc, registra un descens del 19'5%.
Les exportacions dirigides a Amèrica han descendit un 0'6%
(Amèrica del Nord creix un 3'8% i Amèrica Llatina descendeix un 12'1%). Àsia
registra un descens del 12'3% mentre Àfrica experimenta un augment del 3'2%,
amb un destacat augment de Sud-àfrica, xifrat en un 13'4%.
Impuls serveis virtuals
Des de l'inici de la crisi provocada pel Coronavirus, la
conselleria d'Economia Sostenible - a través d'Ivace Internacional - ha adaptat
els seus serveis a les necessitats de les empreses i ha reforçat els serveis
virtuals davant les restriccions a la circulació de persones.
La directora general d'Internacionalització, María Dolores
Parra, ha destacat que "ara és més útil que mai comptar amb personal
expert en mercats d'interés al servei de les empreses, que els permeten estar
connectats en tot moment amb la situació real del mercat".
Per això, Ivace Internacional està organitzant calendaris
setmanals del servei Contacta, videoconferències per a connectar personalment
amb la Xarxa Exterior de l'Ivace.
"Els Contacta estan prenent una nova dimensió - ha
explicat Parra- ja que ara les empreses consulten la situació real creada pel
Coronavirus en el mercat, així com l'actualitat de les restriccions a persones
o mercaderies, qüestions logístiques, les perspectives econòmiques o les
mesures d'impuls preses en cadascun dels mercats".
A partir d'aquesta informació, les empreses poden prendre
decisions o sol·licitar el suport de l'Ivace en aqueix mercat concret a través
dels diferents serveis adaptats a l'actual situació. Les empreses que vulguen
sol·licitar un CONTACTA poden fer-ho a través del següent enllaç.
La informació en aquests moments és un actiu crític i des de
l'Ivace es vol facilitar a les empreses. Tant des de la seua pàgina web com a
través de serveis personalitzats i adaptats a les necessitats de les empreses
en un moment complex. Per això, des d'Ivace Internacional s'estan programant
calendaris setmanals d'aquest servei amb tota la seua Xarxa en l'Exterior per a
atendre les demandes de les empreses.
A més, les empreses compten amb una sèrie de serveis
adaptats des del minut 1 a l'actual situació dels mercats. Als serveis de cerca
de proveïdors alternatius per a béns intermedis i de cerca de clients a tot el
món, se suma la gestió d'Agendes Virtuals amb clients en mercats d'interés per
a les empreses valencianes.
A través d'aquest servei, les empreses poden mantindre
reunions virtuals amb empreses importadores interessades en el seu producte o
servei, sobre la base d'una agenda de treball organitzada per la Xarxa Exterior
de l'Ivace i sense necessitat de desplaçar-se al país de destinació.
La directora general d'Internacionalització, Maria Dolores
Parra, ha assenyalat que Ivace Internacional, gràcies a comptar amb una Xarxa
en l'Exterior, és un gran aliat per a les empreses valencianes amb interessos
en internacionalització en aquest moment complex.
"Ens trobem en un moment d'incertesa, que tindrà un
gran impacte en la supervivència de les empreses. Des de la conselleria
d'Economia, a través d'Ivace Internacional, continuem adaptant serveis i
propostes per a facilitar la presa de decisions a les empreses perquè estiguen
preparades per al nou escenari que resultarà de l'actual situació", ha
explicat.