Mig centenar de municipis valencians vestiran els seus carrers amb banderoles, cartells i imatges d'un comerç local que és brutal, com resa el claim de la campanya de Unió Gremial que, amb el suport de la Diputació de València, pretén reivindicar la importància del comerç local i modernitzar la seua imatge en temps complicats a causa de la pandèmia.
La iniciativa ‘Comerç local, comerç brutal’ ha sigut presentada este dimecres al pati dels Scala de la corporació provincial, en un acte que ha comptat amb la participació del president de la Diputació, Toni Gaspar, i el seu homòleg en la Unió Gremial, Juan Motilla. Tots dos han coincidit en la necessitat de recuperar la imatge icònica del comerç tradicional en pobles i ciutats, però amb una visió actual i moderna que tinga en compte el futur del sector.
En paraules del president Gaspar, “la cooperació entre les institucions i el teixit social és imprescindible en el context actual; la pandèmia ens ha donat l'oportunitat d'augmentar la col·laboració amb eixos col·lectius i gremis pròxims que fan un treball complex i a vegades desagraït, però molt necessari”. Gaspar ha posat en valor “la versatilitat del comerç local durant la crisi sanitària, transmetent tranquil·litat i servei als ciutadans”, i ha assenyalat que el xicotet comerç “trenca els mantres que sempre ens han fet creure que els valencians no saben vendre el seu”.
En la mateixa línia s'ha expressat Juan Motilla, que ha recordat que este comerç local “és molt més que un dels principals motors de la província; és també un agent de vertebració territorial i un pilar fonamental en la vida dels nostres pobles i ciutats”. Motilla ha avançat que el sector està preparat també per a “fer un pas al capdavant en tot el referent a les compres digitals”. 

Associacions, gremis i artesans
La campanya, que és la primera de les accions que Unió Gremial duu a terme amb l'ajuda de 150.000 euros concedida per la Diputació, pretén recuperar la imatge icònica del comerç tradicional, respectant l'imaginari dels carros, botigues i mercats, però convidant a repensar el futur del sector, amb una visió més actual en la qual càpia la tradició i també la modernitat.
Més de 40 associacions locals participaran en la campanya ‘Comerç local, comerç brutal’, en la qual també s'han implicat gremis i artesans valencians; una iniciativa que està dirigida a tots els públics gràcies a la seua transversalitat i el component artístic i nou que ha tractat d'aportar la Unió Gremial.
El següent pas era plasmar el concepte brutal com a sinònim de deliciós, excel·lent i magnífic, de tot el que ens agrada, de qualitat i confiança. Quatre artistes valencians entren en escena per a donar vida a esta campanya fresca i trencadora. Les il·lustradores Palmera Vir i Inma Carpena, la brodadora creativa Raquel Arquicostura i Debigotenrrollat, creadors de productes, han reinterpretat amb èxit eixa imatge tradicional del carro de la compra adaptada als nous temps.
El resultat podrem veure'l pròximament en prop de 50 municipis de la província en els quals el comerç local continua sent present i també futur.