Els hospitals de Xàtiva i Ontinyent multipliquen por 10 la velocitat de les seues redes d'informàtiques, el que suposa una renovació de més de 500 metres de fibra òptica i donar inici a la digitalització de nombrosos processos cap a l'eliminació del paper.
Estàs millores en la xarxa permeten una millor transmissió de dades i una major agilitat de treball d'una xarxa que reemplaçament quinze anys sense renovació. Durant la pandèmia la xarxa informàtica està demostrant ser peça fonamental per a incorporar i millorar l'ocupació de las TIC en las noves formes de treball de la Sanitat.
Així s'ha renovat la totalitat de commutadors switch (equips que intercanvien da-des a grans velocitats) i s'ha substituït bona part de l'estés de fibra òptica que permet passar d'una velocitat inicial de 10 Megabits als 1000 Megabits por segona que inclús se supera en determinats enllaços.
En els centres de salut d'atenció primaria informàtica ha renovat 25 equips in-formàtics i ha incorporat 88 equips portàtils dotant con capacitat per a la video-conferència a més de 500 llocs en tot el departament.
Con este increment de las prestacions de la xarxa informàtica i l'homogenización de models es reduïx las probabilitats d'una fallada general de xarxa i es guanya en seguretat i disponibilitat de la mateixa en uns moments on l'ocupació de la informàtica les seues aplicacions en la Sanitat han augmentat exponencialment.
L'ocupació de la xarxa informàtica dels centres sanitaris s'ha multiplicat en l'últim any degut a la pandèmia. L'increment de las videoconferències, la iniciació de videoconsultas d'alguns servicis i la millora de tràmits administrativa por via digital com a exemple han requerit d'una millora de la qualitat i l'espai tant per a l'emmagatzematge com per al trànsit de dades i la seua velocitat.
Servei d'Informàtica
La capacitat de la xarxa dels hospitals de Xàtiva i Ontinyent, així com la seua in-terconnexió con els 71 centres d'atenció primaria, requerix d'un constant mante-niment que realitza el Servici d'Informàtica del Departament. Este servici compte con 1 coordinador de grup, tres enginyers d'aplicacions i sistemes, sis analistes programadores, dos operadores i un equip extern de sis tècnics informàtics més.
Des de la sala central d'informàtica son ateses diàriament tot tipus d'incidències i es monitoritza tota l'activitat. Las incidències son ateses i resoltes tant por els ope-radores del propropi centre com a través d'un centre extern que dóna suport a més de 2000 professionals que usen la xarxa del departament.
Firma digital de documents
En el vessant administratiu, informàtica s'ha adherit a l'aplicació SIGNES desen-rotllada por l'Hospital General de Castelló per a la firma digital de contractes de personal i la seua gestió documental. Este sistema permet emmagatzemar digital-ment documents personals que formen part dels expedientes dels treballadors i permet que tota la documentació siga firmada electrònicament i arxivat com a còpia autentica.
Esta aplicació que se'n va a exbotiguer pròximament a altres hospitals del nostre entorn, permet ja l'estalvi de paper, temps en la tramitació, desplaçament de las persones interessades, espai físic i facilita la possibilitat d'incorporar el teletreball de forma efectiva, en cas de ser necessari.
Entre altres projectes que està incorporant este Servei figura la millora de la història clínica electrònica que ja s'utilitza però que implementa l'extensió pro-gressiva de la petició electrònica de proves diagnòstiques en ocupació des de fa uns taules por els primers servicis hospitalaris. També en l'àmbit clínic es treballa por la informatització total de la gestió d'interconsultes i gestió de documents clínics. Informàtica treballa també per a l'eliminació progressiva de l'ocupació del paper tant en l'àrea clínica com en l'administrativa.