El passat dimarts 23 de gener el poble d’Otos es quedava sense caixer automàtic. Tot i les diverses reunions i gestions de de l’Ajuntament per evitar-ho, finalment l’entitat bancària ha decidit posar els purs interessos econòmics per davant de la responsabilitat cívica i ètica de donar servici als seus clients, critiquen des de l'Ajuntamet d'Otos. 
Els veïns del poble, que durant molts anys han dipositat els seus diners i la seua confiança en aquesta entitat bancària, mostren el seu malestar i la seua decepció davant d’aquest fet que perjudica, sobretot, a la gent més gran i a tots aquells que no tenen els mitjans necessaris per a desplaçar-se a poblacions que disposen del servici de caixer. 
"Aquests fets fomenten les diferències entre les ciutats i els pobles i agreugen al despoblament rural que tant de ressò mediàtic té últimament. Els intents de l’ajuntament de millorar la qualitat de vida del nostres majors, de donar oportunitats de treball dignes als nostres jóvens, de fomentar el turisme i l’arribada de nous pobladors queden frustrats per l’egoisme de les entitats bancàries i, per a acabar-ho d’arreglar, per la inoperància de les administracions públiques, que no resolen el problema i que tampoc no ens proporcionen una bona cobertura mòbil o unes adequades connexions d’Internet", expliquen des de l'ajuntament. 
El comunicat del consistori demana "a qui ens vullga escoltar, que es pose mans a l’obra per a fer que la gent dels pobles menuts puguem viure en les mateixes condicions de dignitat que els de les ciutats. Estem farts de ser els guardians del territori, de cuidar els camps i els boscos i de rebre, a canvi, un tracte de ciutadans de segona classe".