El món de la dansa, i de les arts en general, està patint les conseqüències del covid-19, amb limitacions d'aforament i un descens important en el nombre d'actuacions.
 No obstant això, dos ontinyentins que continuen lluitant per treballar en el que els apassiona porten bones notícies.
Les peces en les quals treballen com a ballarins Blanca Tolsá i Javier de l'Asunción, tots dos formats a l'escola Masters Ballet d'Ontinyent, van participar en la gala del Certamen Internacional de Coreografia Burgos-Nova York, celebrada en el Monestir de Sant Joan a principis d'este mes, després de ser seleccionats com a semifinalistes d'entre més de 100 propostes de tot el món.


‘Rojo Rojo Verde’, creació de l’ontinyentí Javier de l'Asunción, al costat d'Ana F. Melero i Jerónimo Ruiz, que formen el Col·lectiu Banquet, va resultar guanyadora del primer premi en la categoria de Dansa al Carrer, dotada amb 3.000€. En concret, aquesta peça de dansa contemporània “investiga a través del moviment  l'equilibri entre l'individualisme i el suport entre individus com a clau per a poder continuar inflant el globus en el qual vivim, un globus que cada vegada és menys verd i passa a ser més roig”, expliquen els seus creadors. L'ontinyentí comenta que ja només el fet de ser seleccionats va suposar “una gran alegria, ja que és un certamen molt reconegut”, i que ser premiats va ser ja una “gran emoció”. A pesar de les restriccions de seguretat pel coronavirus, que van crear un ambient “una poc estrany”, afegix, “ho vam disfrutar molt i va ser una experiència molt bonica”, assegura. Igual que la resta d'integrants del Col·lectiu Blanquet, Javier de l'Asunción compagina els seus estudis superiors de Dansa en el Conservatori Professional de Dansa María de l'Àvila de Madrid amb els projectes professionals. El 10 de setembre ‘Rojo Rojo Verde’ va formar també part d'una nit de dansa a la Torre de Don Fadrique.
Per part seua, Blanca Tolsá va participar com a ballarina de ‘Meohadim’, del coreògraf Jacob Gómez. Esta creació ja va rebre el premi el Premi del públic del Institut del Teatre de Barcelona 2019. Meohadim trasllada les vivències en la infància del coreògraf amb les seues cinc germanes, i la peça mostra que “encara que cadascun cadascun seguisca el seu camí, no per això deixen d'estar junts”, explica l’ontinyentina. El bon acolliment de la peça els ha portat al Certamen coreogràfic 10 Sentits de València, este diumenge. A més, al mes d’octubre serà el torn del Festival de Dansa Almada de Portugal i del Certamen Coreogràfic Districte Tetuan, a Madrid. L’ontinyentina, graduada en Dansa Contemporània que actualment compagina el seu treball com a freelance amb el Grau Superior de Coreografia, es mostra “molt contenta” perquè, a pesar de ser una situació “prou complicada”, en la qual la reducció d'aforaments fa cada vegada menys rendible la contractació d'espectacles, “continuem treballant”, comenta Blanca. No obstant això , considera que “no s'estan duent a terme les mesures de seguretat de manera igualitària en tots els sectors, la qual cosa deixa a les arts escèniques i la cultura com un dels sectors més perjudicats per esta crisi”, conclou Blanca Tolsá.