El Grup de col•legis British School Alzira, Xàtiva i Gandia ha estat i està al capdavant de l'educació online en l'àmbit nacional. Des del primer dia de classes no presencials, està treballant amb una plataforma d'aprenentatge dissenyada per l'equip tecnològic del col•legi que està funcionant a la perfecció, i que permet a professorat i alumnat de zero a dihuit anys gaudir de classes interactives, visuals i amb recursos pedagògics. L'equip docent està oferint activitats molt atractives, que permeten continuar amb l'aprenentatge i els objectius pedagògics planificats.
Des del grup de col•legis British School Alzira, Xàtiva i Gandia agraeixen el suport de centenars de famílies que els han transmès el seu suport pel servei que s'està prestant, i l'esforç que tot l'equip està realitzant. Entre molts altres serveis prestats, a més de l'educatiu, en aquesta etapa de confinament cal destacar algunes accions.
Per exemple, el departament psicopedagògic realitza diàriament un seguiment individualitzat de l'alumnat que el requereix i el departament de Boost! ofereix suport individualitzat a l'alumnat de reforç. A més, l'escola ha implementat un servei de suport per a dubtes en els deures denominat Helpline Service.
Per a continuar fomentant la fluïdesa en anglès en la conversa de l'alumnat s'han habilitat classes de speaking online. Conscients de la dificultat del moment per als menors i les famílies, des del principi d'aquesta nova etapa, el Col•legi ha volgut ser un facilitador per a pal•liar el que el confinament puga produir en les famílies. Per això, durant els dies de Pasqua va oferir un servei d'aprenentatge diari on els alumnes de totes les etapes podien seguir entretinguts i gaudint de classes pràctiques i variades. A més, els caps de setmana es va posar en marxa el canal de Youtube I’m British TV, amb propostes com ara tallers de cuina en família, esport per a adults, tallers de lectura, origami, xarrades… En tan sols tres caps de setmana el canal va superar les cinc mil visualitzacions.
Conscients de la importància que els menors se socialitzen i estiguen en contacte amb els seus amics del col•legi, el Centre va posar a la seua disposició unes sales de xat (Meeting Points Hello my Friends!) de 17.00 a 19.00 hores perquè pogueren veure's, xarrar i compartir entre ells. Les sales han tingut una gran demanda i estan funcionant a ple rendiment.
Donades les circumstàncies, el Centre ha posat en marxa un nou projecte online per a les famílies del British (Escola de Pares 3.0), on tenen accés a centenars de videos i documents relatius a com educar a casa, així com a convocatòries de webinars en directe sobre educació en la llar. Un projecte que naix perquè, hui més que mai, pot ser molt útil per a les famílies disposar d'unes guies pràctiques i pedagògiques que els puguen orientar sobre la difícil tasca d'educar.
També s'estan posant en marxa diverses plataformes perquè l'alumnat puga llegir llibres —en anglès o en castellà— online per a poder continuar amb l'hàbit lector. A més de continuar prestant un servei diari i molt complet, l'escola ha realitzat un gran esforç per minimitzar els costos traslladats a les famílies, aplicant descomptes en les quotes d'ensenyament. “No sabem el temps que durarà aquesta situació. El que sí que sabem és que mentre dure, estarem en totes les llars de les nostres famílies, tots els dies, donant el millor que tenim, que és la nostra dedicació pels nostres alumnes. Des dels nostres bebés, als nostres preuniversitaris.
“Tots i cadascun d'ells són especials per a nosaltres perquè som una família: la Família del British”, expliquen des del centre.