L’Associació d'Empresaris del Tèxtil de la Comunitat Valenciana, ATEVAL, va reivindicar ahir la unió i la col·laboració entre les empreses en una jornada de portes obertes celebrada ahir en el restaurant Casa Seguí d'Ontinyent i en la qual van participar més d'un centenar d'empresaris. 
Des d’ATEVAL es va defensar l'associacionisme com a peça clau del futur del Clúster Tèxtil Valencià, de cara a enfortir el sector davant les administracions públiques i fer front als competidors de l’exterior fruit de la globalització dels mercats. “Suma't a un tèxtil fort i innovador” va ser el títol d'una jornada en la qual es van presentar els principals eixos de treball, serveis i prioritats estratègiques que l'entitat ofereix als seus associats amb la finalitat d'impulsar la innovació i l'expansió internacional de la indústria tèxtil.

L'acte, celebrat a Ontinyent, va ser inaugurat per Rebeca Torró, secretària Autonòmica d'Economia Sostenible, Sectors Productius i Comerç, qui va defensar, com una de les claus de l'Estratègia Europa 2020, “la cooperació entre empreses i clústers que sàpien traslladar a les administracions els problemes del sector. Associacions potents i rigoroses com ATEVAL són fonamentals per a facilitar als seus associats temes clau com la transformació digital, que és ja una obligació. També per a reclamar professionals més especialitzats per a donar resposta als nous models de producció. Així mateix, no tenim un planeta B per la qual cosa les empreses han de fer l'esforç de cuidar cada dia que aquests processos productius siguen més respectuosos amb el medi ambient”.
En la presentació del projecte que representa ATEVAL van intervindre Pepe Serna, secretari general d’ATEVAL i del Consell Intertextil Español; María Reig, secretària general d’ATEVAL Vall d’Albaida; Leila Bachetarzi, directora de Promoció Comercial i Internacionalització de l'entitat, i Salomé Beneyto, directora de Competitivitat, Innovació i Projectes Europeus de l'associació.
Durant la seua presentació, els diferents representants d’ATEVAL van exposar les línies de treball que posen en pràctica per a ajudar els seus associats a ser més eficients en el seu model de negoci, estalviar costos, tenir un assessorament professional i oferir-los suport institucional i comercial.
L'acte va ser clausurat per Rafael Lurbe, president d’ATEVAL Vall d’Albaida, i per Jorge Rodríguez, alcalde d'Ontinyent. En la seua intervenció, Lurbe va assenyalar que els pilars fonamentals en els quals es recolza l'entitat estan basats “en la col·laboració i cooperació de les empreses membre de l'Associació”. Per al president comarcal, “els temps han canviat. Ara les competències i rivalitats ja no vénen del veí de l'empresa del costat. Competim contra altres països amb desigualtats salarials, condicions laborals…, i estem obligats a estar units i donar-nos suport entre nosaltres”. En aquest escenari, per a Lurbe, “ATEVAL pot ser la casa de tots des d'on treballar i col·laborar conjuntament baix una única veu”.
Per la seua part, el president d’ATEVAL i del Consell Intertextil Español, Càndid Penalba, present en l'acte, va insistir en la necessitat de “defensar un sector històric i un territori i per a això, ATEVAL és el vehicle necessari per a arribar amb més contundència a tots els interlocutors que puguen millorar la nostra indústria, tant a nivell autonòmic, nacional com a internacional”. Segons Penalba, “des d’ATEVAL tenim línia directa amb totes les administracions” i va defensar el paper de l'entitat “com a interlocutor únic enfront de les administracions públiques”. En opinió del president de l'associació autonòmica, “el sector tèxtil continua sent important a nivell Europeu i a Brussel·les es decideixen moltes coses i tenim un gran paper que fer allí”.
L'alcalde d'Ontinyent, Jorge Rodríguez, es va destacar la labor d’ATEVAL “a l'hora d'ajudar als professionals perquè les empreses siguen més competitives i tinguen més poder d'adaptació, encara que, sens dubte, un dels seus valors més importants és la seua relació com a interlocutor amb l'administració”. En aquest sentit, va destacar la importància de la jornada “per a posar cara i donar a conèixer un treball que moltes vegades és invisible, però amb grans resultats que reverteixen directament en totes les empreses del sector”.
La jornada va comptar amb la presència d'Antonio Moar, consultor i business trainer, especialitzat en transformació de directius i considerat un dels 5 gurús d'estratègia empresarial per la revista Management Digest, qui va oferir als assistents una conferència baix el títol “Networking: Com economitzar el teu capital emocional”. En la xarrada, Moar va exposar claus concretes per a impulsar el canvi en les empreses i la transformació de les persones en equips d'alt rendiment.