La Plataforma por la Reindustrialización Territorial, integrada por COEVAL (Confederació Empresarial de la Vall d’Albaida), IBIAE (Associació d’Empresaris d’Ibi i Comarca) i FEDAC (Federació Empresarial de les Comarques de l’Alcoià i El Comtat) ha dut a terme una video-reunió on han valorat “positivament” el ‘Plan Resiste’ i han demanat a la seua vegada agilitat i rapidesa en les ajudes. 
En este sentit, la Plataforma, que representa territorialment en les comarques de la Vall d’Albaida, l’Alcoià-El Comtat i la Foia de Castalla als diferents sectors econòmics de les tres comarques, destaca del Pla, dotat amb 340 milions d’euros, que “inclou ajudes directes per a sectors i autònoms afectats i que pot evitar el tancament d’empreses viables i la pèrdua de llocs de treball”, expliquen. Valoren a més com a “molt positiu” que “naix gràcies a l’acord de l’administració autonòmica i local, empreses, autònoms i sindicats”. 
Per altre costat, consideren “primordial” que, per a que el Pla siga efectiu “deu ser molt àgil en la seua ficada en marxa i evite burocràcia innecessària que sols aconseguix postergar unes ajudes que de forma urgent necessiten empreses, autònoms i treballadors”. En cas contrari, asseguren, “produirà un efecte bumerang d’expectatives defraudades, tancament d’empreses i pèrdua de llocs de treball en uns moments molt crítics”, afigen. 
Finalment, la Plataforma ha demanat que la Generalitat incloga en el ‘Plan Resiste’ al xicotet comerç no essencial que “té un prejuí sostingut des del passat mes de març en què es va iniciar la pandèmia, exemple del qual són les males campanyes de Nadal i Rebaixes que estan patint”, apunten.
En este sentit, destaquen que el sector comerç representa en la Comunitat Valenciana el 12% del PIB i dóna treball a més de 300.000 treballadors, i que actualment té un 30% de xicotets comerços en risc de tancament acumulant unes pèrdues de més de 6.000 milions d’euros. 
Des de la Plataforma consideren fonamental l’ajuda al xicotet comerç, que “porta des de fa temps fent un esforç per digitalitzar-se per a sumar al seu caràcter presencial, davant la competència de gegants tecnològics comercials”, comenten. Per això, afirmen que l’Administració “deu implicar-se activament en la seua defensa pel valor afegit que suposa a més per a la Comunitat Valenciana, amb elevades taxes de turisme que requerixen el complement del xicotet comerç per a fer més atractiva la seua oferta”, conclouen.