Sis associacions de mitjans de comunucació locals i comarcals es reunien divendres passat per a acostar postures i obrir vies de cooperació. Van participar Associació Catalana de la Premsa Comarcal, Associació de la Premsa Comarcal Valenciana, Associació de Mitjans Digitals de la Comunitat Valenciana, Associació de Premsa Forana de Mallorca, Associació de la Premsa Local de Menorca i TOKIKOM. Sol·liciten a les administracions públiques nacionals que incorporen els seus mitjans de comunicació a les inversions publicitàries per a ajudar-les a fer front a les conseqüències de la crisi.
Les sis entitats aglutinen a un total de 347 mitjans de comunicació locals i comarcals d'Espanya, que arriben als sis milions i mig de persones, “mostra del seu gran arrelament social”. En conjunt, sumen 1.296 treballadors de pagament i 2.213 col·laboradors, amb un volum econòmic anual de quasi 49 milions d'euros. Els mitjans de comunicació locals i comarcals fomenten l'accés a la informació veraç, a la cultura, a la participació social i als hàbits democràtics, per la qual cosa són fonamentals per a la dinamització i la democràcia social, destaca el manifest firmat. 
En un context en el qual les "fake news" i mitges veritats es difonen e utilitzen de manera massiva i interessada, els mitjans de comunicació basen la seua actuació en un periodisme pròxim, sense intermediaris i lligat a la realitat.
Les associacions han destacat que el periodisme de proximitat constitueix un important sector econòmic que dona ocupació i mig de vida directe a 1.296 famílies, que fomenta l'activitat econòmica dels proveïdors i que ofereix productes i serveis que contribueixen de manera significativa a dinamitzar les economies locals. En aquest sentit, lamenten que ells també estan patint severament les conseqüències de les recents crisis econòmiques i sanitàries, com el descens dels ingressos publicitaris per la desaparició de les empreses menudes i comerços locals.
Tot i les dificultats, els mitjans locals i comarcals no sols han mantingut la seua activitat, sinó que s'han renovat i adaptat, mantenint la seua vocació de servei públic i el seu ferm compromís amb la comunitat local.
Per tot això, sol·liciten el compromís de les administracions públiques de l'Estat perquè incorporen en les seues inversions als mitjans de comunicació especialitzats en informació de proximitat, així com en el disseny de les subvencions per a pal·liar els efectes de les últimes crisis, “perquè la nostra activitat té un efecte multiplicador en la dinamització social, cultural i econòmica dels nostres àmbits d'influència”. Finalment, les sis associacions manifesten la seua disposició i voluntat per a col·laborar i facilitar la implementació tècnica d'aquestes demandes.