S'ha acabat el ral·li més espectacular del món. S'ha acabat l'edició 2022 del Ral·li Dakar. Amb grans triomfadors com Nasser Al-Attiyah en cotxes o Sam Sunderland en motos, una de les edicions més convulses ha finalitzat. Cal recordar que Ontinyent estava representat pel mecànic Miguel Ángel Guerrero, un altre dels grans triomfadors del Dakar després d'aconseguir arreglar a la perfecció tots els desperfectes dels vehicles del seu equip, el Astara Team.
El mecànic ontinyentí explica que ha viscut “molt intensament” aquest Dakar, perquè el positiu per covid-19 que va donar 10 dies abans el va posar en tensió i no sabia si podria participar, i encara que reconeix que en les primeres etapes no estava al 100% “ho vaig viure amb moltes ganes i molt d’interès per aprendre”. Guerrero comenta a LOCLAR que “és una carrera extremadament dura en la qual la majoria de vegades se'ns feia de dia reparant els cotxes o fent exhaustives revisions”, a més ens comenta que “si hi havia algun colp o problema seriós, agreujava encara més el temps que dedicàvem a reparar”. L’ontinyentí considera que “la meua participació ha estat encertada, ja que el meu objectiu era portar el cotxe a meta i ho hem aconseguit” i explica que el seu moment més dur va ser “després de l'accident de Calleja, ja que jo era l'encarregat de preparar el xassís, així que em va tocar treballar de valent eixe dia per a poder retornar-lo a la seua forma”.
Miguel Ángel Guerrero era el mecànic del Astara Team, equip on corria, a més de Jesús Calleja, el pilot espanyol Óscar Fuertes, classificat en la posició 34 de la General final. Precisament d'Óscar Fuertes és de qui exercia de mecànic, i sobre la relació mecànic-pilot explica que “és molt bona, ja que ja el coneixia” i confessa que “va ser ell qui es posà en contacte amb mi perquè fora el seu mecànic en aquest Dakar” i ens avança que “ja m'ha comentat que vol que fem més carreres junts”.
Sens dubte, els moments més tensos en aquesta edició del Dakar van arribar després de conèixer-se els atemptats succeïts en un dels vehicles participants en la prova. Guerrero explica que “van ser moments molt tensos, sobretot perquè l'atemptat va tindre lloc a l'Hotel Donatello, que és on estàvem tots allotjats” i continua relatant que “el nostre cotxe estava en el mateix pàrquing que el que finalment va esclatar. Ho vam viure un poc tensos, sí”. Després d'eixe primer atemptat, ens conta que “van posar molta policia i seguretat en cada encreuament, en les carreteres i en cada gasolinera. Estava molt vigilat i protegit”.
Respecte a participar en futures edicions, el ontinyentí ens conta que “sí que m'agradaria, encara que no sols al Dakar, en qualsevol del Offroad, hi ha carreres molt boniques com les de Tunísia o el Marroc”, i matisa que “m'encantaria participar en algunes d'elles i continuar aprenent més amb cada equip i cada carrera”. Respecte al Dakar conta que “és un ral·li que et porta al límit tant física com mentalment. Aprens a descobrir els teus límits i aprens coses i coneixes cada dia gent nova que et fa créixer com a persona”.
L'experiència de Miguel Ángel Guerrero ha sigut molt gratificant i interessant, tant que des de l'IES Jaume I ja l’han cridat per a donar una xarrada el mes vinent de febrer, igual que ja fera en 2019, perquè els estudiants, sobretot els d'Automoció, puguen motivar-se per a algun dia col·laborar en la millor prova de ral·lis del món.
Es va acabar el ral·li més espectacular del món. Es va acabar l'edició 2022 del Ral·li Dakar. Amb grans triomfadors com Nasser Al-Attiyah en cotxes o Sam Sunderland en motos, una de les edicions més convulses ha finalitzat. Cal recordar que Ontinyent estava representat pel mecànic Miguel Ángel Guerrero, un altre dels grans triomfadors del Dakar després d'aconseguir arreglar a la perfecció tots els desperfectes dels vehicles del seu equip, el Astara Team.
El mecànic ontinyentí explica que ha viscut “molt intensament” aquest Dakar, perquè el positiu per covid-19 que va donar 10 dies abans el va posar en tensió i no sabia si podria participar, i encara que reconeix que en les primeres etapes no estava al 100% “ho vaig viure amb moltes ganes i molt d’interès per aprendre”. Guerrero comenta a LOCLAR que “és una carrera extremadament dura en la qual la majoria de vegades se'ns feia de dia reparant els cotxes o fent exhaustives revisions”, a més ens comenta que “si hi havia algun colp o problema seriós, agreujava encara més el temps que dedicàvem a reparar”. L’ontinyentí considera que “la meua participació ha estat encertada, ja que el meu objectiu era portar el cotxe a meta i ho hem aconseguit” i explica que el seu moment més dur va ser “després de l'accident de Calleja, ja que jo era l'encarregat de preparar el xassís, així que em va tocar treballar de valent eixe dia per a poder retornar-lo a la seua forma”.
Miguel Ángel Guerrero era el mecànic del Astara Team, equip on corria, a més de Jesús Calleja, el pilot espanyol Óscar Fuertes, classificat en la posició 34 de la General final. Precisament d'Óscar Fuertes és de qui exercia de mecànic, i sobre la relació mecànic-pilot explica que “és molt bona, ja que ja el coneixia” i confessa que “va ser ell qui es posà en contacte amb mi perquè fora el seu mecànic en aquest Dakar” i ens avança que “ja m'ha comentat que vol que fem més carreres junts”.
Sens dubte, els moments més tensos en aquesta edició del Dakar van arribar després de conèixer-se els atemptats succeïts en un dels vehicles participants en la prova. Guerrero explica que “van ser moments molt tensos, sobretot perquè l'atemptat va tindre lloc a l'Hotel Donatello, que és on estàvem tots allotjats” i continua relatant que “el nostre cotxe estava en el mateix pàrquing que el que finalment va esclatar. Ho vam viure un poc tensos, sí”. Després d'eixe primer atemptat, ens conta que “van posar molta policia i seguretat en cada encreuament, en les carreteres i en cada gasolinera. Estava molt vigilat i protegit”.
Respecte a participar en futures edicions, el ontinyentí ens conta que “sí que m'agradaria, encara que no sols al Dakar, en qualsevol del Offroad, hi ha carreres molt boniques com les de Tunísia o el Marroc”, i matisa que “m'encantaria participar en algunes d'elles i continuar aprenent més amb cada equip i cada carrera”. Respecte al Dakar conta que “és un ral·li que et porta al límit tant física com mentalment. Aprens a descobrir els teus límits i aprens coses i coneixes cada dia gent nova que et fa créixer com a persona”.
L'experiència de Miguel Ángel Guerrero ha sigut molt gratificant i interessant, tant que des de l'IES Jaume I ja l’han cridat per a donar una xarrada el mes vinent de febrer, igual que ja fera en 2019, perquè els estudiants, sobretot els d'Automoció, puguen motivar-se per a algun dia col·laborar en la millor prova de ral·lis del món.