El Plenari de l'Ajuntament de L'Olleria del passat dimecres 29 d'abril va aprovar amb els vots favorables del grup popular, el pressupost municipal d'aquest consistori per a l'any 2020.Uns pressupostos elaborats tenint en compte les necessitats de la població i de la seua gent, ja que, són la ferramenta de treball més important en la gestió municipal i que permetran fer realitat diversos projectes d'àmbit cultural, social, inversions en esports, cementeri o la millora d'instal·lacions, d'infraestructures com camins, millores en els polígons industrials, vies públiques i serveis públics de qualitat.
Són pressupostos de contenció de la despesa corrent i de personal, el Capítol I de personal experimenta una considerable reducció de 125.000 euros, en relació amb les obligacions reconegudes en l'any 2019, amortitzant-se la plantilla de personal, 27 places (22 funcionaris i 5 laborables), de les quals 14 places (13 laborables i un funcionari) s'adapten a la nova estructura corporativa i a les necessitats actuals.
En aquests documents no estan contemplats els ingressos de la Generalitat Valenciana ni de la Diputació de València per no existir, en el moment d'aprovació, un compromís ferme que acredite l'atorgament de les dites ajudes. Aquestes inversions suposaran una gran injecció pressupostària per a projectes d'inversió, principalment i per a fer front a la situació actual de crisi sanitària produïda per la Covid-19.
Aquests pressupostos contemplen uns ingressos de 5.984.209,98 euros, i les despeses ascendeixen a 5.984.209,98 euros, pel que inicialment existeix un equilibri pressupostari de 0 euros, a l'espera de les ajudes atorgades per la Generalitat i la Diputació o l'ampliació del superàvit municipal, si és procedent.
En paraules de l'alcalde, Ramón Vidal, "l’equip de govern ha estat treballant sense descans en la confecció dels pressupostos municipals, paralitzats des de fa 4 anys per l'antic equip de govern format pels grups Compromís-PSOE".
A més, el primer edil confirma que "fins al moment no hem pogut aprovar aquests pressupostos a causa de la necessitat d'un estudi en profunditat sobre l'abast dels ingressos previstos i la seua adaptació a les necessitats reals del municipi". "La nova incorporació de funcionaris d'habilitació Nacional (secretaria i interventor), ha suposat també, un canvi de direcció en la gestió municipal que ha hagut d'adaptar-se a la modernitat administrativa, a la preparació del personal, a l'adquisició de programes informàtics que facen possible el teletreball, la conciliació de la vida familiar i, sobretot, donar compliment al control de legalitat, el control econòmic i financer municipal i al principi d'eficàcia administrativa", insisteix l'alcalde.
"Aquests documents estan basats en la realitat econòmica, en l'austeritat, el control de la despesa pública i en la cerca de l'eficiència i l'eficàcia en la gestió municipal amb el compromís d'estabilitat pressupostària, sostenibilitat financera i el límit de despeses i amb la seua aprovació hem intentat complir les necessitats que demanda la població i que, a més, servisca perquè l'ajuntament puga complir amb les seues obligacions, siga solvent, puga reduir el deute i puga treballar PER I PER A LES PERSONES" ha afirmat l'alcalde.